عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پایانه های مسافربری گلستان و خدمات بیش از پیش


پایانه های مسافربری گلستان و خدمات بیش از پیش

ویترین و پیشانی خدمات در بخش حمل و نقل جاده ای بین شهری و برون شهری، پایانه های عمومی مسافربری هستند که سالانه مسافران و گردشگران بی شماری را از جای جای کشور پذیرا می شوند.

خدمات قبل و بعد از سفر پایانه ها، بیانگر نقاط ضعف و قوت سیستم های حمل و نقل به کار برده شده، فضاسازی، زیبایی های هنری و بصری و انواع خدمات موجود در ترمینال(پایانه)؛ گالری را از این فضا برای بهره برداران، رانندگان، مسافران و گردشگران مهیا می سازد که تلفیقی از هنر، صنعت و معماری را می تواند برای هویت و اصالت فکری و فرهنگی به کار رفته در آنها، نشان دهد.

به تعبیری دیگر؛ آشفتگی ها و نابسامانی های موجود در این مکان ها، اوج لذت و جاذبه شیرین و خاطرات به یادماندنی سفرها را می تواند تبدیل به تلخی و رسوایی کند.

برهمین اساس، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ابلاغ جداگانه به استان ها، خواهان تشدید نظارت بر عملکرد پایانه های عمومی مسافربری شده تا با توجه بیش از پیش به کمبودها و نواقص موجود در این فضاهای شهری، به ارتقای وضع موجود آنها، کمک شایان توجهی شود.

"عبدالهاشم حسن نیا"به عنوان نمونه؛ تهیه چک لیست ها برای بیان معضلات موجود در پایانه ها و توزیع آنها در بین مسافران، بازدیدهای میدانی مشترک با حضور نمایندگانی از سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ها و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را پیشنهاد داده تا وضعیت پایانه ها را براساس مواد قانونی مطروحه از جمله ماده 3 لایحه قانونی احداث پایانه های مسافری، مدیریت بهره برداری و برنامه ریزی و غیره؛ مورد بازبینی و بازنگری مجدد قرار گیرد.

با استناد به این قانون و بدنبال ابلاغیه فوق، "قربانعلی روحی" رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تابعه می گوید: نظارت بر عملکرد پایانه های عمومی مسافربری یکی از نیازمندی های کنونی این اماکن است که با توجه به ایام تابستان و افزایش سفرها، بیش از گذشته در دستورکار اداره کل قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسوول در گلستان، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل مسافر و ابلاغ آن به شرکت های مرتبط، برگشت سهم حق بیمه رانندگان به روال گذشته، پیگیری در توزیع اقلام مصرفیاز قبیل لاستیک و قطعات یدکی ناوگان مسافربری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت دریافت وجوهات غیرقانونی و دقت کامل بر رسیدگی سریع شکایات رانندگان گرامی از جمله نتایج قانونی بوده که طی سه ماهه اول سال 97 به کمک دستگاههای مرتبط برای تردد ایمن، قانونمند و به یادماندنی شدن سفر هم استانی ها و هم میهنان گرامی، در استان صورت گرفته است.

وی یادآورشد که تا پایان سال هم گشت های دوره ای و مدون نیز، با حضور کارشناسان و مدیران ستادی و شهرستانی برای تحقق اهداف تعالی سازمان در سطح استان، انجام خواهد شد.

در استان گلستان 76 شرکت حمل و نقل مسافری فعالیت دارند. 

                                                                     


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .