عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی استان گلستان برگزار شد

همزمان با اولین روز هفته بهزیستی؛

نشست مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی استان گلستان برگزار شد

نشست مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی استان گلستان برگزار شد

مدیرکل بهزیستی گلستان ۲۱ تیرماه همزمان با اولین روز هفته بهزیستی وسی وهشتمین سالگرد تاسیس این سازمان در جمع اصحاب رسانه حاضرشد وضمن تشریح خدمات و ارائه عملکرد این اداره کل به بیان طرح ها٬افتتاحیه ها وبرنامه های پیش رو در هفته بهزیستی پرداخت.
ابراهیم غفاری در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان اظهارداشت: سال گذشته 186 واحد مسکونی ویژه مددجویان ساخته و تحویل آنان شد و در هفته بهزیستی امسال نیز 39 واحد مسکونی دیگر افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به اشتغال مددجویان بهزیستی هم گفت: تعهد اشتغال ما سال گذشته 855 نفر بود که توانستیم تا پایان سال یکهزار و 36 شغل جدید برای مددجویان ایجاد کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: امسال نیز ایجاد یکهزار و 200 شغل را تعهد کرده‌ایم که از ابتدای امسال تاکنون 280 شغل در سامانه به ثبت رسیده است.
وی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان را امری لازم و ضروری برشمرد و افزود: برای امسال 2 میلیارد و یکصد میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده است.
غفاری در ادامه با اشاره به شیوع بالای معلولیت در استان اظهارداشت: 49 هزار و 500 معلول در استان گلستان زیرپوشش بهزیستی قرار دارد و 27 مرکز نگهداری کودکان بی‎سرپرست و بدسرپرست و یک شیرخوارگاه نیز در استان فعال است.
وی درخصوص سپردن سرپرستی کودکان بهزیستی به خانواده‌های متقاضی و 160 خانواده متقاضی که پشت نوبت قرار دارند، گفت: براساس قانون باید فرزندان تحت پوشش بی‎سرپرست را به افراد متقاضی واگذار کنیم و سال گذشته بیش از 30 کودک به فرزندخواندگی داده شد.
مدیرکل بهزیستی استان غربالگری ژنتیک را موضوعی مهم اعلام کرد که در برنامه ششم توسعه نیز به آن توجه جدی شده است.
وی درخصوص افتتاح مراکز مشاوره تخصصی ژنتیک در استان بیان داشت: در هفته بهزیستی امسال 5 مرکز مشاوره تخصصی ژنتیک در شهرستان‎های گنبدکاووس و گرگان افتتاح می‌شود که با این احتساب تعداد آنها به 73 مرکز افزایش خواهد یافت.
غفاری درخصوص غربالگری ژنتیک ویژه مادران باردار گفت: سال گذشته 7 هزار و 400 مادر باردار گلستانی از مشاوره ژنتیک برخوردار شدند.
وی افزود: سال گذشته 93 هزار و 149 کودک 3 تا 6 سال تحت پوشش طرح تنبلی چشم قرار گرفتند و از این تعداد درمان 290 کودک مبتلا به عیوب انکساری انجام شد.
غفاری درباره غربالگری شنوایی هم اظهارداشت: سال گذشته 40 هزار و 982 نوزاد شامل 98 درصد از نوزادان تازه متولد شده استان، تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند.
وی از خرید 3 دستگاه " پاراواک" در استان ویژه بیماران ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: این دستگاه که تولید دانش‌بنیان داخلی بوده و استان گلستان توانسته برای نخستین بار 3 دستگاه آن را خریداری کند.
غفاری افزود: در هفته بهزیستی امسال این دستگاه‌ها با حضور معاون توانبخشی سازمان رونمایی می‌شود.
به گفته وی، افرادی که به ضایعه نخاعی مبتلا می‎شوند تا آخر عمر امکان راه رفتن ندارند اما دستگاه پاراواک امکان راه رفتن و حرکت کردن را به آنان می‌دهد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 543
  • کد خبر : 47573