عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 12 هزار هکتار از محصولات بهاره گلستان با آب سدها آبیاری شد


12 هزار هکتار از محصولات بهاره گلستان با آب سدها آبیاری شد

12 هزار هکتار از محصولات بهاره گلستان با آب سدها آبیاری شد

یکی از اهداف اصلی سدهایی که در استان ساخته می شود و شبکه های پایاب این سدها، زراعت و کشاورزی است. 
علیرغم اینکه وضعیت آورد رودخانه های استان در سال جاری، بین 50 تا 80 درصد کاهش داشت اما با عملکرد به موقعی که برای آبگیری سدها انجام شد،  بخش زیادی از شبکه های اراضی کشاورزی استان آبیاری شد. 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: باتوجه به اینکه در ابتدای تیر هستیم. آبیاری بخش اول ما که شامل آبیاری بهاره ، برای محصولات پاییزه تمام شده است و حتی برداشت محصولات هم به اتمام رسیده است.
سید محسن حسینی افزود: از مجموع شبکه های استان حدود 12 هزار هکتار از این اراضی برای غلات آبیاری انجام شد. در شبکه بوستان بیش از 500 هکتار، درشبکه گلستان حدود 2 هزار و 400 هکتار، در شبکه وشمگیر حدود 8 هزار و 500 هکتار ، در شبکه های شهید ایمری و شهید قربانی هم مجموعا 400 هکتار ، و در شبکه قره سو _ زرینگل هم با وجود این که هنوز شبکه کامل نشده است اما با تمهیدات لازم، حدود 370 هکتار را توانستیم آبیاری کنیم.
وی بیان کرد: بعد از آن بلافاصله برنامه ریزی هایی انجام شد و با توجه به جلسات هماهنگی بین ادارات ذیمدخل و شرکت های تعاونی مختلف،  آبیاری محصولات تابستانه  درحدود 4 هزار هکتار از اراضی شبکه های سدهای استان برنامه ریزی شد. 
حسینی با بیان این که، اگر رواناب رودخانه ها و ذخیره سازی آب در سدها بیشتر بود، ظرفیت بیشتری برای آبیاری شبکه ها بوجود می آمد ، گفت: در شبکه بوستان حدود 500 تا 600 هکتار، در شبکه گلستان حدود 1400 هکتار. در شبکه وشمگیر حدود 1400 هکتار ، در شبکه شهید چمران حدود 60 هکتار، شبکه های شهید قربانی و شهید ایمری حدود 250 هکتار ، شبکه دانشمند حدود 200 هکتار و شبکه قره سو _ زرینگل هم ، علیرغم کامل نشدن شبکه ، با هماهنگی با تعاونی های روستاهای مختلف و تمهیدات انجام شده حدود 400 هکتار سویا در برنامه آبیاری قرار گرفته و در حال انجام است.
 وی از کشاورزان خواست با همکاری با مسئولین و کارکنان سدها و شبکه ها ، استفاده بهینه و حداکثری از آب محدود موجود را بعمل آورند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .