عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد


همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد

همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان،همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 استان گلستان در روز یکشنبه 24 تیر 97 در مصلی نماز جمعه شهرستان گرگان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد رحیم مللاح جانشین مدیریت حج و زیارت استان ، در همایش متمرکز حج تمتع زائرین که در شهرستان گرگان برگزار شد گفت:امسال ۴ هزار زائر در قالب ۲۷ کاروان از استان گلستان اعزام می شوند.وی با بیان اینکه تمامی زائران استان مدینه بعد هستند، افزود: اعزام زائران گلستانی در آخرین پروازهای حج تمتع صورت می گیرد. وی حضور در سرزمین وحی را یک فرصت طلایی دانست و افزود:زائران در این سفر نظم و انضباط را رعایت و به توصیه های مدیر کاروان توجه کنند.

وی مدت اقامت زائران را در مدینه ۵ تا ۶ روز بیان کرد و گفت: تمامی برنامه ریزی ها برای حج در حال انجام است تا سفر خوبی برای زائران انجام شود.

در ادامه امام جمعه اهل سنت آق قلا آخوند میرزا علی با بیان اینکه باید عزم خودمان را جزم کنیم و آنطور که باید و شاید و با خلوص نیت و علاقه مهمان حقیقی خداوند باشیم، گفت: هر کسی که می خواهد حج تمتع را انجام دهد باید به خودشناسی برسد.

امام جمعه اهل سنت آق قلا خطاب به زائران بیت الله الحرام گفت: باید از رهنمودهای روحانی و مدیران کاروان ها به خوبی بهره مند شویم و در تمامی اوقات و زمان محرم شعار حج را زمزمه و توبه و استغفار کنیم.

امام جمعه اهل سنت آق قلا افزود: ما در استانی زندگی می کنیم که از لحاظ وحدت و همدلی برای سایر استان ها الگو است و این وحدت به دلیل وجود آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان است.

در ادامه رئیس پلیس فرودگاههای استان گلستان جناب سرهنگ لریان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان و حافظ امنیت مردم و زائران است.

وی افزود: با توجه به حساسیت های موجود، چنانچه عربستان از زائری مواد مخدر کشف کند، مجازات های سنگینی برای زائر درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: زائران بیمار حتما نسخه های پزشک خود را به همراه داشته باشند و به پلیس فرودگاه اعلام کنند.

رئیس پلیس فرودگاه گرگان با اشاره به حضور 4 ساعت قبل از پرواز زائران در فرودگاه، گفت: این زمان برای بازدید و بازرسی از زائران به منظور ضریب امنیتی در طول پرواز است.

آیت الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان منادی وحدت امت اسلامی است، اظهارداشت: زائران حج وحدت شیعه و سنی استان گلستان را در حج به همه نشان دهند.

ایشان افزود: سفر معنوی حج مهمانی خداوند است که زائران باید قدرش را بدانند و از موقعیت پیش آمده حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دو فصل مهمانی خدا داریم، افزود: یک مهمانی در ماه مبارک رمضان است که از نظر مسلمانان ماه عزیز و با برکتی است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مهمانی خدا در ایام حج، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی از نظر زمان است اما در ایام حج مهمانی خدا از نظر مکان در بهترین مکان است.

وی ادامه داد: مهمان در مقابل میزبان عزیز است و باید قدر این مهمانی را بدانید و خودتان را مشغول کارهای دیگر نکنید.

وی یادآور شد: متاسفانه عده ای که به حج می روند فراموش می کنند که مهمان خدا شده اند و تمام وقت خود را در بازار و خرید سپری می کنند که این یک نوع بی اعتنایی از فرصت به دست آمده است.

آیت الله نورمفیدی خطاب به زائران بیت الله الحرام گفت: قدر طواف خانه خدا و حضور در مسجد الحرام را بدانید و لحظه ای از آن غافل نشوید.

ایشان اظهارداشت: برادران و خواهران مسلمان شیعه و سنی همه با هم و در کنار هم در کمال صفا و صمیمیت زندگی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید از استان گلستان یاد بگیرد که شیعه و سنی می توانند در کنار هم برادرانه و خواهرانه با صفا و صمیمیت زندگی کنند.

وی در پایان به زائران توصیه کرد: در کمال صفا و صمیمیت به همدیگر احترام بگذارید و دوست داشته باشید و به یکدیگر خدمت کنید و نشان دهید ایرانی مسلمان یک انسان با شرافت، رشید، فهمیم و رشد یافته است. آن وحدتی که در میان استان وجود دارد را نیز در حج به همه نشان دهید.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عباس دارویی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان، در این همایش گفت: این همایش به منظور آموزش زائرین بیت الله الحرام برگزار شده است تا در زمان حضور در سرزمین وحی از آگاهی لازم برخوردار باشند.

وی هدف از این سفر را رسیدن به خداوند عظیم بزرگ دانست و افزود: در این جا خداوند در ذهن ما جای داشت که باید در این سفر کاری کنیم که به خداوند متعال برسیم.

درادامه از سه نفر از مدیران پیشکسوت حج تمتع استان تقدیر و تشکر شد ودر پایان مناسک حج توسط حجت الاسلام والمسلمین دارویی به صورت عملی اجرا شد.

همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد


همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد

 

همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد

 

همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد

 

همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد

 

همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد

 

همایش زائران حج تمتع 97 استان گلستان برگزار شد

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت حج و زیارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .