عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با مشارکت همه اجزا، مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای مرتفع می شود

میقانی:

با مشارکت همه اجزا، مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای مرتفع می شود

با مشارکت همه اجزا، مشکلات  بخش حمل و نقل جاده ای مرتفع می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه موضوعات صنفی و مطالبات بحق رانندگان و شرکت های حمل و نقل استان از نوع برون و درون سیستمی است، گفت: بررسی، اصلاح و رفع این مطالبات بدون هماهنگی و تعامل همه اجزا، ممکن نیست و باید با تمام ظرفیت به یکدیگر کمک کرد.

"مهدی میقانی" در نشست توجیهی و تشریحی پیرامون حمل و نقل بین المللی با حضور شرکت ها و انجمن های کارفرمایی حمل و نقل بین المللی و بین شهری کالا در گلستان، شرایط استان را در موضوعات صنفی بخش حمل و نقل بسیار بهتر از سایر استان های کشور بیان کرد و افزود: بسیاری از موضوعات، مربوط به ناآگاهی متصدیان و دست اندرکاران شرکت ها بوده و به سادگی قابل حل است و اگر به آنها پرداخته نشود، چالش برانگیز خواهند شد.

میقانی از تعامل خوب بخش حمل و نقل کالا داخلی و بین الملل تشکر کرد و در عین حال گفت که در برخورد با مسایل غیرقانونی و غیراخلاقی، اغماض و کوتاهی نکرده و برخورد سریع و جدی خواهیم داشت.

وی ادامه داد که برخی از مشکلات، معلول علت هایی هستند و برای شفاف سازی قوانین و موانع موجود آنها، اقداماتی در سطح استان و کشور در دست اجراست اما مهم؛ توجه و رعایت حق و انصاف در حل آنهاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهارکرد: گام های اولیه ای برای کاهش و یا رفع مطالبات بحق رانندگان از جمله تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان، واقعی کردن نرخ کرایه ها، برقراری بیمه تکمیلی رانندگان و دست اندرکاران شرکت ها برداشته شده و برخی موضوعات دیگر بویژه در بخش حمل و نقل بین المللی، در سطح ملی در حال پیگیری است.

موضوع دوزبلاغ، مطالبات رانندگان و شرکت ها از شرکت های حمل و نقل خلیج فارس و آبادان، تمدید کارت هوشمند رانندگان بومی، رعایت سقف مجاز اخذ کمیسیون از رانندگان توسط شرکت ها، بیمه شدن کرایه حمل، ماده 12، کاهش کرایه حمل فرآورده های نفتی، ممنوعیت ورود کامیون های خالی ترکمنستان به ایران، نوسازی ناوگان و اندیشیدن تدابیری برای ارز، از موضوعات مورد چالش در بخش حمل و نقل بین المللی بوده که حاضرین در نشست به آن پرداختند.

75 شرکت حمل و نقل کالا و 19 شرکت و یک نمایندگی در بخش حمل و نقل بین المللی در استان گلستان فعال هستند و تعداد شرکت های حمل و نقل مسافری هم در استان 76 شرکت می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .