عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در پاییز سال جاری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خبر داد؛

برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در پاییز سال جاری

برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در پاییز سال جاری

به گزارش روابط عمومی وامور  فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ مهندس ابراهیم کریمی امروز دوشنبه مورخ اول مردادماه 97 با اعلام این خبر افزود: دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام بزرگ ترین رویداد فرهنگی ایران , پاییز سال جاری پس از ایام محرم و صفر برگزار خواهد شد.
  وی افزود: با توجه به اینکه امکان دسترسی همه مردم استان گلستان به ویژه شرق گلستان از جشنواره اقوام ایران زمین فراهم شود, در سال جاری نیز برای دومین بار این جشنواره جهت دسترسی سهل و آسان برای مردم شرق گلستان در گنبدکاووس نیز برگزار می شود.
 مهندس کریمی گفت: فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش ملی دارد و با برپایی اینگونه جشنواره ها می توان فرهنگ غنی اقوام و ملت ها را به نمایش گذاشت.
  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان یادآور شد: در این جشنواره آداب و رسوم و سنت‌ها و فرهنگ اقوام مختلف به نمایش گذاشته می‌شود و ما به دنبال این هستیم تا اهداف جشنواره محقق شود.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نوع جشنواره ها و گسترده کردن آنها در جای جای گلستان،  معرفی ظرفیت های مختلف استان است تا بتوان استان گلستان را آنچنان که باید در سطح جامعه و گردشگران معرفی کنیم.
  مهندس کریمی در خصوص شکل گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.
  گفتنی است؛ در این جشنواره اقوام مختلف از استان‌های ایران اسلامی حضور دارند و قابلیت‌های هنری، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خود را به نمایش می‌گذارند. موسیقی و آیین های اقوام مختلف از سراسر کشور، نمایش و فروش صنایع دستی هنرمندان استان های مختلف، ایجاد سیاه چادر عشایر و اقوام مختلف و ایجاد بوم کلبه گردشگری روستایی در محوطه بیرونی جشنواره و همچنین معرفی و فروش سوغات استان های شرکت کننده از جمله برنامه های این جشنواره است.
  لازم به ذکر است؛ تاریخ دقیق برگزاری این رویداد فرهنگی توسط این اداره کل اطلاع رسانی خواهد شد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .