عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سخنرانی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در نماز جمعه گرگان


سخنرانی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در نماز جمعه گرگان

سخنرانی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در نماز جمعه گرگان

درهفته ملی مهارت مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان با سخنرانی در نماز جمعه شهرستان گرگان به تشریح هفت ملی مهارت و ضرورت مهارت آموزی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان : سیدعلیرضا حسینی طلب در هفته ملی مهارت در سخنرانی پیش ازخطبه های نماز جمعه به ارائه گزارش عملکرد اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان پرداخت و گفت : در تمامی شهرستان های استان، مراکز آموزش فنی وحرفه ای فعال و آماده برای خدمتگزاری هستند.

وی درخصوص عملکرد آموزشگاههای آزاد استان بیان کرد : در استان 325 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال داریم که این آموزشگاهها توانسته اند اشتغال بسیار بالایی را ایجاد کنند.

وی درخصوص جایگاه و اهمیت مهارت آموزی اظهارداشت : شرایط  امروز جامعه برای جوانان و اشتغال آنان شرایط مطلوبی نیست و ما برای برطرف شدن این شرایط راه میانبری را به همه تجویز می کنیم و آن راه میانبر برای اشتغال جوانان آموزش های فنی وحرفه ای است و درتلاشیم تا آموزش های مهارت بنیان نهادینه شود. وی تصریح کرد : در دنیای امروز جایی برای آموزش تئوری و بلند مدت نیست و درآموزش های فنی وحرفه ای 75 درصد کارعملی انجام می شود و سعی مان در این است که در این آموزش ها یک شغل کامل را به کارآموزان آموزش دهیم تا بتوانند خوداشتغالی کنند.

حسینی طلب دربخش دیگری از سخنان خود گفت : باورکنیم آموزش های مهارتی باید جایگاه بهتری داشته باشد و چشم و امید بسیاری از جوانان به آموزش فنی وحرفه ای است و ما به عنوان متولی باید امید را دردل جوانان  تقویت کنیم چون این آموزش ها در کمترین زمان انجام می شود.

وی درپایان درخصوص ماموریت ها ی محوله و عملکرد اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان عنوان کرد: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای این استان دربخش های مختلفی از جمله پادگان های نظامی و انتظامی برای سربازان وظیفه ، روستاییان و عشایر ، زندانهای گرگان و گنبد ، صنایع و اصناف جهت بهره وری صنعتگران، کمپ های ترک اعتیاد برای عزیزان بهبود یافته ، سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه شهر فعالیت داشته است و همچنین تاکنون دو مرکز ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان (SCD) در شهرستان علی آباد کتول و کردکوی افتتاح کرده ایم. وی خاطرنشان کرد : توانمند سازی زنان سرپرست خانوار یکی دیگر از فعالیت های این اداره کل بوده است. 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .