عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدای ساز ترکمن و آوای ارادت در پارک شهر مراوه‌تپه طنین‌انداز شد


صدای ساز ترکمن و آوای ارادت در پارک شهر مراوه‌تپه طنین‌انداز شد

صدای ساز ترکمن و آوای ارادت در پارک شهر مراوه‌تپه طنین‌انداز شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراوه‌تپه از برگزاری دومین روز از جشنواره موسیقی ترکمن آوای ارادت به میزبانی آن شهرستان خبر داد و گفت: عصر روز پنج‌شنبه 4 مردادماه با حضور مسئولان و مردم فهیم و هنردوست صدای ساز ترکمن و آوای ارادت در پارک شهر مراوه‌تپه طنین‌انداز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، قاسم دوجی ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به‌پاس برپایی این رخداد وحدت‌آفرین در دهه کرامت و خیرمقدم گویی به مسئولان و دوستداران موسیقی و ارادتمندان به ائمه اطهار، افزود: ارادت قوم ترکمن به ائمه اطهار و خاندان نبوت و امامت ریشه‌ای تاریخی دارد و در کلام و اشعار بزرگان ترکمن چون "مختوم قلی فراغی "،"ملانفس "،"مسکین قلیچ " سیره، نگاه ، اخلاق و نگاه انسانی و معرفتی آن ها دیده می‌شود.

دوجی حضور گروه‌های برتر و نام‌آشنا در سطح ملی و باتجربه بین‌المللی موسیقی ترکمن را در این جشنواره ارزشمند قلمداد کرد و ادامه داد: امروز شاهد هنرنمایی گروه "بابا قنبر "، "آلتین پرده "، "مرحوم صبوحی "، "چاودور بخشی " و هنرمند توانا "مخی ایری " هستیم که هر یک از آن‌ها افتخار ترکمن و استان گلستان در عرصه ملی و بین‌المللی به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به شعرخوانی در رثای امام رضا (ع) و ائمه اطهار توسط "بای محمد قلیچی " و سخنرانی " موسی جرجانی " پیرامون ارادت ترکمن‌ها به خاندان عصمت و طهارت در این جشنواره، گفت: عشق و ارادت به امامت و ولایت در قوم ترکمن دیده می‌شود و همواره می‌کوشند طلایه‌دار وحدت و همبستگی شوند.

این خبر می‌افزاید: طبخ در محل و پذیرایی مهمانان با نان بورک (نانی ساده و مغذی و به عنوان بخشی از فرهنگ غذایی اصیل ترکمن) و اهدای لوح سپاس به گروه‌ها و برگزارکنندگان جشنواره در شهرستان مراوه‌تپه ازجمله برنامه‌های انجام‌شده در دومین روز از نخستین جشنواره موسیقی ترکمن آوای ارادت بود.

شایان‌ذکر است سومین و آخرین روز از جشنواره موسیقی ترکمن آوای ارادت در عصر روز جمعه 5 مردادماه از ساعت 18 تا 20 در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس برگزار خواهد شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .