عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 50 پایگاه اطلاع رسانی از مضرات مخدر شیشه در گلستان ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

50 پایگاه اطلاع رسانی از مضرات مخدر شیشه در گلستان ایجاد شد

 50 پایگاه اطلاع رسانی از مضرات مخدر شیشه در گلستان ایجاد شد

 مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در راستای اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مخدر شیشه، 50 پایگاه اطلاع رسانی در استان راه اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گلستان، 'رقیه رحمانی' در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن طرح کارزار رسانه ای پیشگیری ازمصرف شیشه اظهار داشت: این کارزار نوعی بسیج اطلاع رسانی برای پیکار علیه ناآگاهی و جهل از مضرات مصرف این مخدر است.

 به گفته وی، در این طرح سعی شده که ابتدا به صورت علمی و اصولی مشخص گردد که گروه های مختلف سنی و جنسی جامعه در چه حیطه ها و زمینه هایی فاقد اطلاعات کافی و کارآمد هستند و سپس با ابزار اطلاع رسانی و به شیوه های خلاقانه، متنوع و مطابق با میل و سلیقه گروه های هدف، خلاءهای اطلاعاتی موجود برطرف شود.

 رحمانی اضافه کرد: باید باورها، نگرش ها و دانسته های مردم را شناسایی و ارزیابی کرد و بر اساس آن مسیر آموزش را از دانسته ها به سمت ندانسته ها طرح ریزی نمود.

 به گفته وی وی در طرح حاضر طی ارزیابی اولیه در استان مشخص شد که جمعیت گلستان در زمینه مصرف شیشه از چه باورهای کارآمد و ناکارآمدی برخوردارند تا صرفا در زمینه مواردی که نیاز به اطلاع رسانی وجود دارد، فعالیت ها طرح ریزی و اجرا گردد.

 وی ادامه داد: از جمله اصول در بخش بهداشت این است که متصدیان آموزش، وسوسه خود را برای ارایه و انتقال انبوهی از اطلاعات کنترل کنند، چرا که از اثر آموزش به واسطه این بمباران اطلاعاتی کاسته می شود و در اجرای این طرح باید سه پیام اصلی شناسایی شده در ارزیابی اولیه به مخاطب ارایه گردد.

 رحمانی اضافه کرد: به عنوان اصل دیگر در آموزش بهداشت باید اذعان نمود که پرآموزی و تکرار مطالب همراه با تنوع و بهره گیری از روش های جذاب هر گروه مخاطب، اثربخشی آموزش را افزایش می دهد و در اجرای طرح در استان سعی بر آن شده که کلیه ابزارهای اطلاع رسانی قابل کاربرد شناسایی و در بستر کار قرار گیرد.

 وی در مورد اینکه چرا مخدر اعتیاد آور شیشه به عنوان یک ماده روان گردان، موضوع کارزار رسانه ای بهزیستی قرار گرفته است، گفت: سازمان بهزیستی به منظور دسترسی سهل و رایگان مردم به خدمات مشاوره ای در زمینه اعتیاد، اقدام به راه اندازی خط ملی اعتیاد به شماره 09628 نموده که گزارش های دریافت شده حاکی از آن است که مصرف شیشه به عنوان یک ماده اعتیاد آور رشد قابل توجهی داشته و باید در خصوص مضرات آن اطلاع رسانی شود.

 به گفته وی همچنین براساس تحقیقات صورت گرفته در مقایسه خشونت های اجتماعی، هنجار شکنی در میان مصرف کنندگان مواد روان گردان و مخدر محرز شده و معتادان به شیشه بیشترین میزان بروز خشونت و آسیب رسانی ، به خود و دیگران را دارند.

 

 طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مخدر شیشه در شش استان کشور اجرایی شده و اجرای آن به مدت هشت روز ادامه دارد.

 همچنین در راستای برگزاری طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه و به منظور استفاده از تمامی منابع اطلاع رسانی توسط شهروندان گلستانی 'سایت اطلاع رسانی کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف شیشه به آدرس www.karzar-shishe.golestanbehzisti.ir ' راه اندازی شده است.

 با توجه به استقبال قشر جوان از فضای مجازی، اطلاع رسانی از طرق مختلف و به ویژه سایت های تخصصی از منابع اطلاع رسانی مناسب به شمار می رود.

 از طریق این سایت کاربران در جریان تمامی اطلاعات و اخبار مربوط به اجرای طرح ( اخبار ، گزارش های تصویری ، گزارش بازدیدها )، عوارض و پیامدهای مصرف شیشه ، بروشورهای محتوایی و پوسترهای مربوط به طرح قرار گیرند.

 50 پایگاه اطلاع رسانی از مضرات مخدر شیشه در گلستان ایجاد شد

 

 50 پایگاه اطلاع رسانی از مضرات مخدر شیشه در گلستان ایجاد شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 1618
  • کد خبر : 4840