عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آسیب شناسی عوامل مؤثر در نشاط اجتماعی برای تقویت پیوند با ارزشهای انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان تأکید کرد:

آسیب شناسی عوامل مؤثر در نشاط اجتماعی برای تقویت پیوند با ارزشهای انقلاب

آسیب شناسی عوامل مؤثر در نشاط اجتماعی برای تقویت پیوند با ارزشهای انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: عوامل مؤثر در نشاط انقلابی و نشاط اجتماعی مردم جامعه برای تقویت استحکام پیوند با ارزشهای انقلاب اسلامی باید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد

 به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان، حجه الاسلام والمسلمین احمدی در دیدار اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان گلستان ضمن ارائه گزارش مختصری از جلسات و شکل گیری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان و معرفی کمیته های تخصصی این ستاد گفت: ستاد عالی دهه فجر انقلاب اسلامی استان با حضور کمیته های تخصصی و ستادهای تابعه تشکیل شد و تا کنون 3 جلسه محوری و استانی در این راستا برگزار گردیده است .

 حجه الاسلام دکتر احمدی با اشاره به اینکه در این نشست بررسی نحوه برگزاری کمی و کیفی برنامه ها با ارائه رهنمودهای لازم به ستاد مدنظر قرار گرفته افزود : آنچه برای ستاد مهم و مطمع نظر است برگزاری جشن هایی با صبغه مردمی با فراخوان و تبیین نسلهای بعد از انقلاب است که انقلاب، امام (ره) و زحمات و ملالتهایی را که در این راه وجود داشته است را درک نکرده اند. 

 وی افزود: اگر نگاه مدبرانه و محققانه به نشاط جامعه بیندازیم درخواهیم یافت که در سطح جامعه خصوصا طبقات میانی و اولیه که عموم مردم را تشکیل می دهد شاهد کمرنگ شدن نشاط اجتماعی و نشاط انقلابی بعنوان یک آسیب جدی هستیم .

 وی با استناد به تحقیقات بعمل آمده خاطر نشان کرد : این مهم متأثر از تبعیض طبقاتی در بین آحاد جامعه است . و برای کم کردن این فاصله باید کارهای فرهنگی و توسعه اقتصادی با برنامه و اجرای مناسب صورت گیرد.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان انقلاب اسلامی را از دو بعد مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد ؛ انقلاب اسلامی دارای یک جوهره ذاتی و ارزشی و یک پوسته انقلابی است ، در حوزه جوهره انقلابی مردم پای ارزشها و آرمانهای خود ایستاده اند و از آن به شدت دفاع می کنند ، اما در حوزه خدماتی سبب شده مردم از یک ملالتی رنج ببرند که موجب عدم شاد بودن آنان گردیده ، زیرا مردم در مقایسه خود با دیگران بادرنظر گرفتن همت و تلاش فراوان ، خود را در یک عدم برخورداری حاکی از تبعیض مشاهده می کنند.

 لذا جا دارد مسئولین استانی از تریبون‌هایی که در اختیارشان است برای ایجاد نشاط عمومی و امید و انگیزش بیشتر در بین آحاد مردم خصوصا در ایام ا... فجر انقلاب اسلامی تلاش کنند ، تا مردم بیشتراز پیش طعم خوش زندگی در زیر سایه انقلاب ، پرچم جمهوری اسلامی و رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری را بچشند .

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ارائه مختصری از چند راهکار برای ایجاد نشاط انقلابی در جامعه پرداخت و گفت : یکی از راههای بوجود آوردن نشاط انقلابی در جامعه ازبین بردم التهابات سیاسی است که متأسفانه باعث بسیاری از گسست ها در حوزه برنامه ریزی و اجرای کلان جامعه و دوگانگی و تردید از سلامت سیاسی در بین آحاد مردم گردیده و از این رقابت نامیمون رنج میبرند . این مهم محقق نخواهد شد مگر با تأکید بر مشترکات انقلابی گروه ها ، تا از جامعه سیاست زده ، شعارزده و یکسویه دور شویم .

 توجه جدی تر مردم و مسئولین به نقش شهدا در استقلال ایران اسلامی و پایداری و ثبات در جامعه بعنوان یک ارزش اجتماعی و فرهنگی از دیگر راههای ایجاد نشاط است، چراکه این خود مردم هستند که علاقه شدیدی به این فرهنگ دارند و از آن بعنوان یک ارزش و آرمان حفاظت می کنند . تلاش مجریان و صاحب منصبان نسبت به معاش مردم و برنامه ریزی دقیق تر و توجه موشکافانه تر به آن با اجرای مناسب برنامه ها بسیار مؤثر است .

 از دیگر جهت های رسیدن به نشاط انقلابی بحث معرفی و تشریح و تبیین خیانتهای منافقین و دشمنان انقلاب اسلامی برای ازپای درآوردن نظام است که برای رسیدن به منافع و خواسته های شوم خود مردم ، نخبگان ، چهره های مهم انقلاب را قربانی می کردند . که بی شک در راستای جلب اعتماد و اعتبار نظام در افراد و افکار عمومی تأثیرگذار و نشاط آور خواهد بود .

آسیب شناسی عوامل مؤثر در نشاط اجتماعی برای تقویت پیوند با ارزشهای انقلاب

 

آسیب شناسی عوامل مؤثر در نشاط اجتماعی برای تقویت پیوند با ارزشهای انقلاب

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .