عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عملیات اجرایی فاز دوم طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان آغاز گردید

با حضور وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی فاز دوم طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان آغاز گردید

عملیات اجرایی فاز دوم طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان آغاز گردید

 وزیر نیرو در بدو ورود به استان گلستان از مراحل اجرایی پروژه زهکشی اراضی اولویت دار شهرستان ترکمن، بازدید کرد و پس از آن طی مراسمی عملیات اجرایی فاز دوم طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان به وسعت 12 هزار هکتار در منطقه بندرترکمن آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این مراسم گفت: کل محدوده اجرای طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان 280 هزار هکتار می باشد که از شرق به بخش غربی شهرستان گنبد و از شمال به ترکمنستان، از غرب به دریای خزر و از جنوب به حوضه قره سو محدود است. از مجموع 280 هزار هکتار اراضی فوق، بخشی از اراضی در سطح 52 هزار هکتار به دلیل شدت ماندابی وآبگرفتگی به عنوان اراضی اولویت دار می باشد. در سفر هیات دولت به استان گلستان اجرای طرح زهکشی برای 22 هزار هکتار از مجموع 52 هزار هکتار اراضی اولویت دار مصوب گردید. وبا اجرای فاز دوم که عملیات اجرایی آن آغاز گردید تعهدات دولت به طور کامل محقق خواهد شد. 
مهندس نظری افزود: در این طرح تاکنون 540 میلیارد ریال هزینه شده و برای فاز دوم که در سطح 12 هزار هکتار نیز که در محدوده شهرستان های بندرترکمن و آق قلا می باشد هزینه ای بالغ بر 590 میلیارد ریال برآورد می شود. 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .