عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با مدیرکل استاندارد گلستان

باهدف افزایش سطح همکاری بین دادگستری استان واداره کل استاندارد گلستان صورت گرفت؛

دیدار مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با مدیرکل استاندارد گلستان

دیدار مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با مدیرکل استاندارد گلستان

 
در راستای گسترش همکاری های دو جانبه و افزایش سطح همکاری بین دو مجموعه با هدف کاهش تخلفات در حوزه تولید و بازار، نشست مشترکی بین محمود فرمانی مدیر کل استاندارد گلستان و سید رضاحسینی مدیر پیشگیری از وقوع  جرم دادگستری استان در محل دفترمدیر کل استاندارد انجام شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی در این دیدار ضمن تشکر از همکاری و تعامل خوب دادگستری گلستان، به اهمیت، نقش و جایگاه استاندارد و استاندارد سازی اشاره کرد و اظهار کرد: تعامل و همکاری استاندارد با دادگستری ، سازمان بازرسی و دستگاههای حاکمیتی و نظارتی باعث ارتقاء کیفیت کالا، توسعه اقتصاد کشور، ترویج و اشاعه فرهنگ استاندارد در جامعه می شود.
مدیرکل استاندارد گلستان در ادامه ضمن اشاره به قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد با تاکید بر چگونگی نظارت استاندارد بر آسانسورها و ترازوهای دیجیتال سطح استان ، از روند عملکرد استاندارد و وظایف محوله در خصوص کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری توضیحاتی را ارائه کرد.
دبیر شورای استاندارد گلستان افزود: در راستای اجرای مقررات سازمان ملی استاندارد ایران ،حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود و خروج کالاهای نامرغوب، این اداره کل بر همه اقلام وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان نظارت و فقط در صورت انطباق با استانداردهای ملی، مجوز صادرات یا واردات صادر می کند .
وی خواستار تسریع در روند پرونده های ارجاع شده به دادگستری در موضوع استاندارد و همچنین اطلاع کامل قضات از قوانین استاندارد جهت رسیدگی به پرونده های مرتبط با استاندارد شد.
همچنین در این دیدار سیدرضا حسینی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت و کارکنان  استاندارد استان، استاندارد را به عنوان پشتوانه عظیم و مطمئن برای جامعه قلمداد کرد وگفت: با توجه به اهمیت  مقوله استاندارد و اعتمادسازی در جامعه  و همچنین حمایت از حقوق مصرف کننده،باید استاندارد مورد حمایت دستگاههای اجرایی متولی این امر قرار گیرد.
وی استاندارد را از ابزارهای پیشگیری نام برد و گفت: به عبارتی استاندارد یک قدم جلوتر از پیشگیری و حتی پیش بینی می باشد.
مدیر پیشگیری از وقوع  جرم دادگستری گلستان با بیان اینکه استاندارد و استاندارد سازی در توسعه اقتصاد مقاومتی و تحق شعار سال نقش بی بدیل داردگفت : در حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و رقابت در بازارهای خارجی مهم ترین پایه استاندارد سازی است و در راستای پیاده سازی پروژه های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی  نباید کالای بی کیفیتی در داخل کشور تولید شود که باعث رکود اقتصاد کشور است.
حسینی در پایان اظهارامیدواری کرد با همکاریهای مشترک دادگستری و استاندارد، بتوانیم بیش از پیش در حفظ سلامت و حقوق شهروندی گام برداریم.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .