عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » داشتن برچسب اصالت کالا و نشان استاندارد بر روی اجناس از اهمیت ویژه ای برخوردار است

معاون بازرسی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان تأکید کرد:

داشتن برچسب اصالت کالا و نشان استاندارد بر روی اجناس از اهمیت ویژه ای برخوردار است

داشتن برچسب اصالت کالا و نشان استاندارد بر روی اجناس از اهمیت ویژه ای برخوردار است

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان، علی اصغر اصغری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان گفت: با توجه به ورود کالاهای خارجی قاچاق در سطح بازار بخصوص در زمینه های آرایشی و بهداشتی داشتن برچسب اصالت کالا و نشان استاندارد بر روی اجناس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در خصوص قابلیت استفاده فرآورده های بهداشتی مورد مصرف در ماشینهای ظرفشویی (قرص، نمک، مایع ظرفشویی و ژل ) با نام تجاری finishگفت: بر اساس بررسیهای بعمل آمده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان و با توجه به واردات غیر رسمی و قاچاق محصولات مورد نظر و نداشتن پروانه بهداشتی ورود از وزارت بهداشت و همچنین عدم وجود شواهدی مبنی بر اصالت و سلامت کالا هرگونه خرید و فروش این محصولات غیر مجاز بوده و مجوز مصرف انسانی ندارد.

اصغری همچنین نداشتن برچسب اصالت و سلامت معتبر ،مشخص نبودن منبع و ماًخذ مواد اولیه مورد استفاده در تولید و عدم وجود شواهد مبنی بر انجام کنترلهای کیفی لازم بر روی محصولات و شرایط نگهداری آنها را از عوامل غیر استاندارد و غیر مجاز بودن محصولات دانست.

این مقام مسئول در ادامه از تمامی وارد کنندگان و عرضه کنندگان این محصولات خواست تا با رعایت طرح نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت و سلامت محصولات وارداتی (الصاق برچسب و سلامت)از ورود محصولات غیر مجاز جلوگیری نموده و از فروش هر گونه محصولات غیر استاندارد خودداری نمایند.

معاون بازرسی سازمان در خاتمه از تمامی شهروندان خواست تا در صورت مشاهده محصول فوق الذکر در فروشگاهها و مراکز خرید ضمن دقت بر نشانه های روی محصول در صورت احتمال قاچاق بودن کالا مورد را سریعاً از طریق تلفن 124 به بازرسان این سازمان گزارش نموده تا سریعا مورد بررسی قرار گیرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 472
  • کد خبر : 48824