عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دوره آموزشی آشنایی با سبک زندگی سالم در جامعه کار و تولید برگزار شد


دوره آموزشی آشنایی با سبک زندگی سالم در جامعه کار و تولید برگزار شد

دوره آموزشی آشنایی با سبک زندگی سالم در جامعه کار و تولید برگزار شد 

 

در راستای اجرای طرح ملی کاج، دوره آموزشی آشنایی با سبک زندگی سالم در جامعه کار و تولید در مناطق صنعتی مراکز استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، دوره آموزشی آشنایی با سبک زندگی سالم در جامعه کار و تولید با حضور روسای ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها، کارفرمایان و بهبانان واحدهای تولیدی برگزار شد.

حمیدرضا مردان زاده مشاور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در حاشیه این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت ارتقاء سلامت متوازن در چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اظهار کرد: این دوره آموزشی در راستای اجرای برنامه ملی استقرار مداخلات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید (طرح کاج) و با توجه به این که نیروی انسانی مولد به عنوان سرمایه اصلی هر کشور محسوب می شود و صیانت از نیروی انسانی به عنوان یک اصل در تمامی بنگاه ها باید مد نظر قرار گیرد، برگزار شد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، کاهش اعتیاد در جامعه کار و تولید و اجرای برنامه پیشگیرانه از سوء مصرف مواد مخدر در واحدهای تولیدی است.

مردان زاده تصریح کرد: این طرح برای افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش عمومی کارگران در خصوص سوء مصرف مواد و جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان درنظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و همراهی و جلوگیری از هدر رفت منابع در واحدهای صنعتی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مشاور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: تشریح وضعیت مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید، آشنایی با طرح کاج و معرفی مداخلاتِ در حال انجام، اهمیت پیشگیری از مصرف مواد مخدر و محرک در جامعه کار و تولید، آموزش سبک زندگی سالم ارائه شده در طرح کاج برای کارگران، راه اندازی و ارائه خدمات نوین در خانه بهداشت و نحوه صدور کارت سلامت کارگران از موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی بود.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 412
  • کد خبر : 48955