عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كسب رتبه نخست استان در كاهش تلفات و مصدومين سوانح جاده اي كشور

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان خبر داد:

كسب رتبه نخست استان در كاهش تلفات و مصدومين سوانح جاده اي كشور

كسب رتبه نخست استان در كاهش تلفات  و مصدومين سوانح جاده اي كشور

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان گفت: استان گلستان در هفت ماهه سال 93 با 41 درصد کاهش در تلفات و مصدومین سوانح رانندگی، رتبه نخست کشور را بدست آورد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس"علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري اظهار كرد: در هفت ماهه سال جاري ميزان فوت شدگان سوانح رانندگي در جاده هاي برون شهري استان 18 درصد کاهش داشته است.

وي همچنين افزود: بخش عمده ای از حوادث جاده ای استان را، موتور سواران و عابرین پیاده تشكيل مي دهند که 38 درصد کاهش را در هفت ماهه امسال نسبت به پارسال نشان مي دهد.

رستمي ادامه داد: خوشبختانه در چهار سال اخير، سالانه به طور ميانگين 7/3 درصد كاهش تلفات جاده اي در كشور داشته ايم و قطعا تك رقمي كردن آن به كمك همه دستگاههاي خدمات رسان جاده اي و از همه مهمتر رانندگان ممكن است زيرا كه 80 درصد حوادث رانندگي بر اثر خطاي انساني بوقوع مي پيوندد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان اضافه كرد: مشكل فعلي ما اين است كه سرعت ساخت بزرگراهها و آزادراهها در كشور به دلايل عديده اي متناسب با ميزان افزايش خودروها نيست به طوري كه ميزان خودرو در جاده هاي كشور در هفت سال گذشته كمتر از هشت ميليون دستگاه بوده و هم اينك نزديك به 17 ميليون خودرو در سطح جاده ها تردد مي كنند.

به گفته رستمي، اعتقاد داريم كه با توجه به آمار و هزينه هاي ناشي از سوانح و تلفات رانندگي، نيازمند فرهنگ سازي، اطلاع رساني و انجام فعاليت هايي هستيم كه سهم عامل انساني در تلفات جاده اي كاهش يابد.

وي، يكي از راهكارهاي مهم اين مساله را، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي بيان كرد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .