عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی برگزار شد


نشست خبری دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی برگزار شد

نشست خبری دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی برگزار شد

نشست خبری دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی با حضور مدیرکل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،دبیرهنری و تخصصی جشنواره و اصحاب رسانه گلستان پیش از ظهر پنج شنبه 25 مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ابتدای سخن ضمن تبیین مفهوم واژه "لااله الا الله" بالاترین ذکر را یاد خداوند دانست و گفت: با یاری خداوند متعال در 21 و 22 آبان ماه میزبان دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی در سه بخش فیلم پویانمایی کوتاه، فیلمنامه پویانمایی کوتاه خلاق و آثار ویژه بخش فضای مجازی خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به اهداف و محورهای جشنواره و نوآوری ها در این دوره به تشکیل اتاق فکر و تبیین افق ها اشاره کرد و افزود: تداوم برپایی جلسات اتاق فکر و مسئله مخاطب و نحوه جذب آن ها برای حضور، شیوه اطلاع رسانی و تبلیغات، تشکیل تیم و تقسیم و تشریح وظایف ،شناسایی افراد شاخص و بالا بردن سطح کیفی این رخداد هنری از جمله اولویت ها در این دوره است.

کشمیری با تاکید بر لزوم تشکیل انجمن پویانمایی در استان گلستان و توجه ویژه به امر آموزش در صنعت پویانمایی ، ادامه داد: برپایی کارگاه آموزشی تخصصی به صورت منطقه ای در این دوره برای نخستین بار انجام خواهد شد.

وی با اعلام حمایت از ۱۲ اثر شاخص پویانمایی در این دوره تا سقف سه میلیون تومان ، ادامه داد: پنج فیلم کودک و نوجوان با هدف ارتقا سطح جشنواره و جذب بیشتر مخاطبان در حوزه کودک و نوجوان و تحکیم بنیان خانواده نیز اکران خواهد شد و همچنین پیگیر اکران اول فیلم مانا در استان گلستان هستیم.

کشمیری در خاتمه از بخش پویانمایی فضای مجازی در جشنواره سال جاری به عنوان اقدام جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یاد کرد و افزود: فضای مجازی برای اولین بار به بخش های جشنواره با هدف تولید محتوای متفاوت، با حجم کم برای فضای مجازی کشور، افزوده شده است.

در ادامه این نشست محمد ظریف دبیر هنری تحصصی این جشنواره برپایی اینگونه رخدادهای هنری را در شناخت ظرفیت ها و استعداد ها موثر دانست و گفت: برپایی کارگاه های آموزشی و ایجاد فضای استقبال عمومی کمک موثری در توسعه و رونق صنعت پویانمایی در استان گلستان و سطح کشور خواهد کرد.

وی نقش صنعت پویانمایی را در مسیر فرهنگ سازی و تعاملات فرهنگی بسیار موثر قلمداد کرد و افزود: حمایت و هدایت هنرمندان مستعد و توجه به امر آموزش با وجود پتانسیل های دانشگاهی مناسب در استان گلستان می تواند زمینه قطب سازی این هنر در این خطه از کشورمان شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .