عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح «کودکان امروز، کارآفرینان فردا» در گلستان اجرا می‌شود


طرح «کودکان امروز، کارآفرینان فردا» در گلستان اجرا می‌شود

                                               طرح «کودکان امروز، کارآفرینان فردا» در گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از رسانه‌ها خواست تا در راستای فرهنگ‌سازی توجه آحاد جامعه را به حوزه کودک و نوجوان بیش از پیش جلب کنند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، عبدالرحیم سیفی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در استان گلستان اظهار کرد: رسانه‌ها بایستی همانند آیینه عمل کرده و با اطلاع‌رسانی مستمر آحاد جامعه را از برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی به‌ویژه حوزه کودک و نوجوان مطلع نمایند.

وی آموزش‌های خلاقانه، ایجاد مهارت و تقویت توان‌مندی را از مهم‌ترین کارکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و تصریح کرد: حوزه کودک مظلوم مانده است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان بیان کرد: کودکان و نوجوانان در کانون، مهارت خواندن و نوشتن، فن بیان، اعتماد به نفس، دوست‌یابی، کنترل خشم و احترام به بزرگ‌تر را فرا می‌گیرند.

سیفی یکی از کارکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در گفت‌وگوی آزاد دانست و گفت: گفت‌وگوی آزاد به بچه‌ها کمک می‌کند که نقد منصفانه داشته باشند و هر جایی اشتباه کنند اعتراف به خطای خود کرده و درصدد رفع آن برآیند.

وی مخاطبان کانون را بین سنین 6 الی 18 سال عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین عرضه محصولات کانون، کتاب و نمایش فیلم است کودکان و نوجوانان در کانون با فعالیت‌های 42 گانه در حوزه‌های فرهنگی، هنری، علمی و ... آشنا شده و استعداد آن‌ها کشف و شکوفا می‌شوند.

این مقام مسوول فرهنگی با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون تخصص‌های لازم را کسب می‌کنند، ابراز کرد: آن‌ها بر اساس مهارت‌هایی که فرامی‌گیرند می‌توانند شغل متناسب را برای خود پیدا کنند.

سیفی در ادمه اظهار داشت: کانون این آمادگی را دارد تا سیاست‌های نهادها و اداراتی را که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد در قالب قصه، نمایش و پویانمایی با زبانی جذاب و به شکل هنرمندانه معرفی نماید.

وی تعداد مراکز ثابت و سیار مراکز فرهنگی‌هنری کانون را 28 مورد عنوان کرد و گفت: مربیان متخصص و متعهد هر روزه با سلامی گرم پذیرای کودکان و نوجوانان گلستانی بوده و با آنان بواسطه اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی تمرین خوب زندگی کردن می‌کنند.

خوانش دل‌نوشته عضو نوجوان مرکز شماره دو کانون گرگان در وصف خبرنگاران و اهدای تابلو دست‌ساخته از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

طرح «کودکان امروز، کارآفرینان فردا» در گلستان اجرا می‌شود

 

طرح «کودکان امروز، کارآفرینان فردا» در گلستان اجرا می‌شود

 


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .