عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحقق شعار «آینده را باید ساخت» نیازمند عزم جدی و تامین نیازهای واقعی کودکان است

در جلسه شورای فرهنگی با موضوع هفته ملی کودک مطرح شد:

تحقق شعار «آینده را باید ساخت» نیازمند عزم جدی و تامین نیازهای واقعی کودکان است

تحقق شعار «آینده را باید ساخت» نیازمند عزم جدی و تامین نیازهای واقعی کودکان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، هفته ملی کودک را فرصتی مناسب برای جلب توجه افکار عمومی و به‌ویژه مسئولان و مدیران ارشد استانی به اهمیت دوران کودکی، نیاز‌ها و خواسته‌‌های کودکان دانست.

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این نشست عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری هفته ملی کودک را فرصتی بسیار مناسب برای نشان دادن اهمیت کودک و دوران کودکی به عموم مردم و به ویژه مسئولان استانی دانسته و اظهار داشت: تحقق شعار آینده را باید ساخت نیازمند عزمی جدی، توجه به نیازهای واقعی کودکان و تغییر نگرش مقامات عالی استان نسبت به حقوق کودکان است.

وی گفت: واقعا باید دید که نه در شعار که در میدان عمل کودک در نزد سیاست‌گذاران اصلی چه جایگاهی داشته و چه قدر وقت برای حضور در جمع کودکان و شنیدن صدای آنان می گذارند؟

رییس شورای فرهنگی کانون پرورش فکری، هفته کودک را بهترین فرصت برای آشناسازی خانواده‌ها با حقوق فرزندانشان و نیز مسئولان استانی با نیازهای کودکان برشمرده و تاکید کرد که نباید توجه به کودکان صرفا جنبه ابزاری داشته و در ویژه برنامه‌های خاص به سراغ کودکان و نوجوانان و یا همان دانش‌آموزان برویم.

سیفی گفت: برای ساختن آینده باید از همین امروز و هر روز به کودکان توجه نمود و هفته ملی کودک هنگامه‌ی بسیار مناسبی برای موج‌آفرینی در سطح جامعه برای توجه هرچه بیشتر به تمامی کودکان است.

مدیرکل کانون گلستان تصریح کرد: 14 الی 20 مهرماه بهترین بهانه‌ای است تا عموم مردم و به‌ویژه مسئولان با حضور پررنگ خود در ویژه‌برنامه‌های استانی و شهرستانی و نیز نمایشگاه هفته ملی کودک از نزدیک در کنار بچه‌های پاک و معصوم قرار گرفته و با بخشی از وظایف ذاتی کانون پرورش فکری که چیزی جز _شناسایی و پرورش استعدادهای ذوقی و تقویت مهارت‌های زندگی_ در کودکان و نوجوانان نیست، آشنا شوند.

برپایی نشست اعضا و مربیان افتخار آفرین در عرصه‌های ملی و بین‌المللی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، برپایی نمایشگاه آینده را باید ساخت با مشارکت نهادها و سازمان‌ها در محل پارک شهر گرگان، راه‌اندازی کارناوال نشاط و شادی کودکانه با بهره‌گیری از کامیونت نمایش سیار در مناطق محروم روستایی و مرزی و عشایری‌، اجرای برنامه‌های فرهنگی‌هنری ویژه کودکان بیمار، کار و خیابانی، مراکز تحت پوشش بهزیستی و اصلاح و تربیت، تولید برنامه کودک از فعالیت‌های قابل اجرا در محل نمایشگاه هفته ملی کودک، برگزاری مراسم روزی به یاد دیروز با حضور مدیران و مسئولان امروزی که در گذشته عضو کانون بوده اند و استفاده از المان‌ها و نمادهای عاشورایی در فضاسازی نمایشگاهاز جمله مصوبات و پیشنهادات هریک از اعضای حاضر در هشتمین جلسه شورای فرهنگی بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .