عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با امام جمعه گنبد کاووس


دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با امام جمعه گنبد کاووس

دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با امام جمعه گنبد کاووس

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه مدیرکل و جمعی از کارکنان ستادی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به دیدار امام جمعه شهرستان گنبد کاووس در عصر روز پنج شنبه 5 مهر ماه 97 رفت و به گفتگو پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، "سید محمدرضاموالی زاده" دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه "عادله کشمیری" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مسئولان ستادی آن اداره کل به دیدار "حجت الاسلام محمود ترابی" رفت.
در این دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ،ابراز داشت: آگاهی از نظرات و دغدغه های شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان ها و استان ها کمک شایانی به تصمیم گیری های کلان و برنامه ریزی ها و مصوبات فرهنگی در سطح کشور می کند.
سید محمدرضاموالی زاده در ادامه به موضوع فاصله بین نسلی و عدم ارتباط والدین با فرزندان اشاره کرد و گفت: در سطح جامعه و کانون خانواده، شاهد نبودن زبان و گفتمان مشترک بین والدین و کودکان هستیم و این مسئله ناشی از تفاوت عالم وجودی و شکاف بین نسلی بین آن ها دارد که ریشه این مسئله را می توان در نگاه هستی شناسی افراد یافت و نقش فرهنگ عمومی در این جا مشخص می شود که باید کمکی به این دور شدن زبانی و اندیشه ای در جامعه کند.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام محمود ترابی نقش شورای فرهنگ عمومی کشور را در تدوین و تبیین منویات رهبری و تصمیم گیری های کلان فرهنگی مهم تلقی کرد و گفت: ابلاغ این جمع بندی ها و مصوبات در سطح کشور به شهرستان ها کمک شایانی به هم افزایی اعضای شورای فرهنگ عمومی در استان ها و همگرایی ذهنیت آن ها می شود و شاهد خروجی های بهتری خواهیم بود.
وی حضور نمایندگانی از هر استان را در شورای فرهنگ عمومی کشور ضروری قلمداد کرد و ابراز داشت:اگر قرار است در بخش فرهنگی عمومی کشور اتفاق خوبی بیافتد، شایسته است نمایندگانی از آن استان در این جلسات و مباحث حضور بهم برسانند و نیز در سطح هر استان حضور نمایندگان هر شهرستان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها ضروری و موثر است.
شایان ذکر است دیدار با خانواده جانباز نوربردی معزز علاقی و شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای  استان گلستان در حادثه منا از دیگر برنامه های دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سفر یکروزه به گنبد کاووس بود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .