عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گمیشان پیشتاز در واحد های بوم گردی تبدیلی گلستان


گمیشان پیشتاز در واحد های بوم گردی تبدیلی گلستان

گمیشان پیشتاز در واحد های بوم گردی تبدیلی گلستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: گمیشان با 10واحد بوم گردی تبدیلی در صدر جدول راه اندازی واحدهای بوم گردی و اقامت سنتی در استان قراردارد.
به گزارش معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گمیشان احمد تجری  امروز چهارشنبه مورخ 11 مهر 97 با ذکر این مطلب افزود: از ابتدای شهریور ماه 1397 تعداد 10 واحد اقامتی سنتی در گمیشان در حال تبدیل شدن به واحد اقامتی سنتی است و پس از آن شهرهای گالیکش و مینودشت با 8 واحد،گرگان 5واحد، بندرگز وعلی آباد 4واحد،گنبد کاووس 3واحد،بندر ترکمن،رامیان و آزادشهر 2واحد وکردکوی 1واحد مورد بازدید و تائید کارشناسان قرار گرفت و قرار شد تا سیر مراحل قانونی دیگر نیز انجام و در نهایت منجر به صدور پروانه بهره برداری از این اقامتگاهها گردد.
  وی افزود: استفاده از بناهای تاریخی و تبدیل آن به واحد های بوم گردی علاوه بر حفظ اصالت بنا معرف خوبی در زمینه معماری،فرهنگ وهنر وتمدن است واقامت در این بناها بسیار خاطره انگیز و سفر به دوران دور است.
  تجری ادامه داد:  به جهت استفاده از این بنا ها و رعایت استاندارد ها بازدیدهای مشترک با همکاری کارشناسان معاونت گردشگری و معاونت سرمایه گذاری و طرحها انجام می شود.
 احمد تجری تصریح کرد : در شهریور ماه امسال تعداد 51 بازدید مشترک انجام شد که  متقاضی تبدیل ساختمانهای قدیمی و تاریخی به واحد بوم گردی بوده اند و امید واریم با برنامه ریزی انجام شده با تبدیل واحد های اقامتی بومی و سنتی و همچنین ایجاد واحدهای جدید بوم گردی به تعهد ایجاد 200 واحد بوم گردی در سال 1397 برسیم.
وی اضافه کرد: همکاری و همدلی بین فرمانداری ها،بخشداری ها و دهیاری ها وهمچنین سایر دستگاههای متولی با این اداره کل و نگاه ویژه به توسعه صنعت گردشگری بخصوص در حوزه بوم گردی بسیار ستودنی است و امید است استان گلستان بزودی شاهد رشد و تعالی در حوزه صنعت گردشگری و جذب مسافر خواهد بود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .