عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هم افزایی و هماهنگی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در استانداری گلستان تشکیل شد

با حضور استاندار گلستان:

جلسه هم افزایی و هماهنگی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در استانداری گلستان تشکیل شد

جلسه هم افزایی و هماهنگی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در استانداری گلستان تشکیل شد

جلسه هم افزایی و هماهنگی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور استاندار گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعیاز مدیران دستگاه های اجرایی در عصر روز چهارشنبه 11 مهر ماه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در این جلسه "سید مناف هاشمی" استاندار گلستان با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب ظرفیتی برای توسعه فرهنگ مطالعه است، ابراز داشت: مطالعه کتاب و کتاب خوانی به عنوان یک فرهنگ در جامعه بوده که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

وی فرهنگ مطالعه کتاب را مقدمه مناسبی برای توسعه یافتگی قلمداد کرد و گفت: مطالعه کتاب مقدمه خوبی است تا مسیر کشورهای توسعه یافته و مسیر فرهنگ توسعه یافته انقلاب، اسلام و شهادت را دنبال کنیم.

استاندار گلستان برگزاری نمایشگاه کتاب گلستان را یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و ارزشمند برای استان دانست و اظهار داشت: در کنار همه دستگاه های اجرایی استان، اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه ها در برگزاری این نمایشگاه همکاری نزدیکی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشته باشند.

سید مناف هاشمی با اشاره بر اینکه کتاب بهترین، قوی ترین و موثر ترین وسیله برای پیام رسانی بشر است، یاد آور شد: پیام زندگی سالم و پرنشاط فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز در زندگی اجتماعی، بزرگ ترین رسالت مخزن گرانبهایی چون کتاب است.

وی تصریح کرد: هر فعالیتی که سبب ترویج فرهنگ عالی و بالا رفتن فرهنگ عمومی شود باید به آن اهتمام ورزید و نمایشگاه کتاب هم یکی از همین فعالیتها است که یک پیام فرهنگی قوی را به قلب جامعه منتقل میکند.

استاندار گلستان با بیان اینکه موضوع نمایشگاه از مناظر مختلف دارای اهمیت است، بیان کرد: کتاب مهمترین مولفه در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه است و اگر کتاب و کتابخوانی توسعه یابد، آسیبهای اجتماعی نیز کمرنگ و بیمعنا میشوند.

وی خاطر نشان کرد: همه ما به دنبال یک زندگی سالم، مطبوع و پرنشاط هستیم که رسیدن به این زندگی سالم و پرنشاط منوط به تقویت پایههای فرهنگی جامعه است که اگر آموزههای فرهنگی به درستی در جامعه نهادینه شده و توسعه یابد آنگاه گرایش به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزایش یافته و همه با یک فهم دقیق از زندگی فعالیت خواهند کرد.

سید مناف هاشمی در پایان با اشاره به اینکه عملیاتی کردن نمایشگاه کتاب و اجرای هرچه بهتر این رویداد فرهنگی نیازمند همکاری تمامی دستگاههای اجرایی استان است،گفت:تبدیل جامعه به یک جامعه فرهنگی و پرنشاط رسالت همه مسئولان است و همه باید دست به دست هم دهیم تا سطح فرهنگی جامعه را بالا ببریم.

در ادامه جلسه :عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سال قبل بیش از 18 میلیارد ریال کتاب توسط مردم خریداری شده است، افزود: استقبال شایسته و پرشور گلستانی؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر آن داشت تا امسال نیز با تلاش و مساعی مضاعف نمایشگاه بهتری را مهیای حضور دوست داران کتاب و کتاب خوانی کنیم.

وی ضمن قدردانی از استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی، هم افزایی و تعامل ادارات و ارگان های استان در تشویق مردم به حضور و حمایت از برپایی پر شور نمایشگاه کتاب را کمک شایانی به توسعه فرهنگی در استان دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،برپایی نمایشگاه کتاب را قدمی در پر رنگ نمودن گفتمان فرهنگی در جامعه برشمرد و گفت: گفتمان فرهنگی و بالندگی اندیشه در سایه سار همنشینی با کتاب و فرهنگش میسر می شود.

این مدیر استانی به نقش بی بدیل کتاب در زندگی اجتماعی انسان اشاره کرد و ابراز داشت: نمایشگاه کتاب یکی از بهترین فرصت ها برای تبیین و ترویج جایگاه کتاب، این یار مهربان در جامعه به شمار می آید.

شایان ذکر است دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان از تاریخ 18 تا 23 مهر ماه 97 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان گلستان برگزار می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .