عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 44 مرکز جامع توانبخشی در کشور ایجاد می‌شود

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خبر داد:

44 مرکز جامع توانبخشی در کشور ایجاد می‌شود

44 مرکز جامع توانبخشی در کشور ایجاد می‌شود

 

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در گلستان گفت: تا دهه فجر امسال تعداد مراکز جامع توانبخشی کشور از ۱۵۶ مرکز به ۲۰۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان؛ حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر عصر امروز در افتتاح صندوق امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر شهرستان گرگان اظهار داشت: به دنبال توسعه خدمات توانبخشی در کشور هستیم.

وی افزود: در 2 ماه آینده مرکز جامع توانبخشی گلستان با بخش‌هایی چون گفتار درمانی، کار درمانی، ساخت اندام مصنوعی، فیزیوتراپی و غیره افتتاح می‌شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر بیان داشت: 10 درصد مردم دارای معلولیت هستند و از این میزان یک الی 2 درصد در زمینه‌های درمانی و توانبخشی نیازمند کمک و حمایت هستند تا بتوانند با استفاده از خدمات توانبخشی به زندگی خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: تمام خدمات توانبخشی در مرکز جامع توانبخشی سراسر کشور با تعرفه دولتی و پوشش بیمه‌ای ارائه می‌شود و خدماتی چون پروتز با کیفیت بسیارعالی و قیمت نازل با توجه به اینکه پوشش بیمه‌ای ندارد، انجام خواهد شد.

صفاریه گفت: در حال حاضر 156 مرکز جامع توانبخشی در 31 استان کشور فعالیت دارند و بیشتر واحدهای ما در سراسر کشور دارای فیزیوتراپی هستند. بنا داریم با ایجاد مراکز جامع توانبخشی آنها را به بخش‌های دیگر چون کاردرمانی، گفتار درمانی، پروتز و غیره مجهز کنیم.

وی افزود: در سال‌های آینده کلینیک‌های تخصصی ویژه بیماران ام‌ اس و غیره در فاز توسعه ایجاد خواهد شد و این قول را می‌ دهیم که این کلینیک تخصصی به صورت پایلوت نخستین بار در گلستان ایجاد شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد بوده و همواره از بدو تاسیس از توان مردمی برای رسیدن به اهداف خیرخوانه و بشردوستانه بهره برده است.

افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر شهرستان گرگان با حضور حسن صفاریه معاون بهداشت ،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ،  داریوش سودی مشاور رئیس جمعیت هلال احمر ، هروی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان ، ابوالقاسم صفوی فرماندار شهرستان گرگان و جمعی از خیرین و مسئولین شهرستان گرگان برگزار شد. این بانک امانت توسط خیر گنبدی محمد شهرکی اهدا شده است.

 

 

44 مرکز جامع توانبخشی در کشور ایجاد می‌شود

 

44 مرکز جامع توانبخشی در کشور ایجاد می‌شود

 

44 مرکز جامع توانبخشی در کشور ایجاد می‌شود

 

44 مرکز جامع توانبخشی در کشور ایجاد می‌شود

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .