عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کتاب یک سرمایه اجتماعی است


کتاب یک سرمایه اجتماعی است

کتاب یک سرمایه اجتماعی است

فرماندار آق قلا در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان، گفت: کتاب یک سرمایه اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امانگلدی ضمیر، افزود: باید به کتاب به عنوان یک سرمایه و ثروت نگاه کرد و هر چه سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر شود، بازخورد آن بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: پایین بودن سطح سواد و مهارت زندگی، به دلیل نبود فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جوامع مختلف به ویژه خانواده ها است، زیرا فرزندان از والدین خود الگوبرداری می کنند که فاصله گرفتن آنان از کتاب، سبب فاصله گرفتن کودکان و نوجوانان از این سرمایه و ثروت بزرگ خواهد شد.

ضمیر خاطر نشان کرد: فرهنگ مطالعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه به ویژه در خانواده و قشر جوان خواهد شد.

فرماندار آق قلا ضمن انتقاد از عدم مراجعه مردم به برخی غرفه ها و ازدحام و شلوغ بودن غرفه های کمک آموزشی گفت: باید رویکرد حضور ناشران در نمایشگاه ها تغییر کند و براساس نیازهای جامعه باشد تا مخاطبین کتاب و کتابخوانی به تناسب و از اقشار مختلف در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در هر استان، فرصتی برای توسعه استان در بخش های مختلف است که مسئولان و متولیان امر باید برای کسب نتایج مطلوب از برپایی نمایشگاه ها برنامه ریزی و هدف داشته باشند.

وی یادآور شد: برای این مهم باید فرهنگ سازی را از دورن خانواده ها، مدارس و سطوح مختلف جامعه آغاز کنیم.

فرماندار آق قلا بابیان اینکه با حذف خریدهای غیرضرور از سبد خانوار، می توان کتاب را جایگزین نمود، خواستار نقش بیشتر رسانه های ارتباط جمعی برای توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه شد.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .