عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثبت 73 تعاونی جدید در گلستان و پرداخت 13 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی ها

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد:

ثبت 73 تعاونی جدید در گلستان و پرداخت 13 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی ها

ثبت 73 تعاونی جدید در گلستان و پرداخت 13 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی ها

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در شش ماهه امسال 73 تعاونی با بیش از 700 عضو در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به نقل از ایسنا، ابوالقاسم یوسفی اظهار کرد: حدود 2700 تعاونی فعال در استان وجود دارد که در 14 گرایش در زمینه های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به افتتاح طرح های تعاونی استان در هفته تعاون امسال، خاطرنشان کرد:‌ در هفته تعاون امسال 19 طرح با اشتغالزایی 114 نفر و با 8 میلیارد تومان تسهیلات افتتاح شد.

یوسفی بیان کرد: در بخش تسهیلات کم بهره اشتغال روستایی، 69 تعاونی برای دریافت 37 میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی شدند که تاکنون از این تعداد 28 تعاونی موفق به کسب تسهیلات ارزان قیمت به میزان 13 میلیارد تومان شدند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: تعاونی های استان در شش ماهه نخست امسال 9 میلیون دلار صادرات داشتند. این صادرات اغلب توسط تعاونی های مرزنشینان، فرش و تولید ید صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت 12 تعاونی مرزنشینان در استان، گفت: در سطح استان 80 تعاونی "روستا تعاون" تشکیل شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: امسال تعاونی توسعه و عمران شهرستان گنبد کاووس با حضور نیم درصد از جمعیت ساکنین شهرستان گنبدکاووس تشکیل شد. امورات اقتصادی و عمرانی شهرستان با ترک تشریفات و بدون مناقصه به این تعاونی واگذار می شود.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان درخصوص نظارت بر تعاونی ها، یادآور شد: در شش ماهه امسال بیش از یک هزار تعاونی در بخش های مختلف عمومی، مالی، حقوقی و مجامع عمومی مورد نظارت قرار گرفتند.


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 666
  • کد خبر : 52380