عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کنترل منافذ مسیردودکشها قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث ومسمومیت است

مدیرعامل گازگلستان گفت:

کنترل منافذ مسیردودکشها قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث ومسمومیت است

رحیمی در مصاحبه با پايگاه خبري گاز گلستان دراین خصوص افزود :با توجه به اینکه شروع فصل پاييزوسرد شدن تدريجي هوا ضرورت راه اندازي و نصب وسایل گرمایشی گازسوز منجمله بخاری مورد توجه بوده ودر این خصوص نیازاست هم استانیهای عزیزقبل از استفاده از این وسایل نکاتی را مورد توجه قراردهند که بسیار حائزاهمیت می باشد. 

رحیمی در مصاحبه با پايگاه خبري گاز گلستان دراین خصوص افزود :با توجه به اینکه شروع فصل پاييزوسرد شدن تدريجي هوا ضرورت راه اندازي و نصب وسایل گرمایشی گازسوز منجمله بخاری مورد توجه بوده ودر این خصوص نیازاست هم استانیهای عزیزقبل از استفاده از این وسایل نکاتی را مورد توجه قراردهند که بسیار حائزاهمیت می باشد  
وی با تشریح چگونگی انتشار گاز منوکسیدکربن گفت:این گاز بسیار خطرناک ،سمی، بی بو  و بی رنگ بوده که براثرعملکرد نامناسب وسیله گرمایشی ناشی از سوخت ناقص، نصب نادرست و یا استفاده ناصحیح از آن بالاخص دودکش ها ایجاد می شود.
رحیمی در ادامه ابراز داشت :همه ساله براثر سهل انگاري مشتركين ، اتفاقات وحوادث ناگواری در زمينه گاز گرفتگي كه معمولا ناشي از فقدان دودكش مناسب براي وسايل گازسوز به خصوص بخاري و آبگرمكن و عدم تهويه كافي درفضاي اتاق است رخ ميدهد كه بسيار دردناك مي باشد.
مدیرعامل گاز گلستان توجه به نكات زير را حائز اهميت خواند و تصریح کرد:هر وسيله گاز سوز بايد داراي يك دودكش استاندارد ، مجزا و مجهز به كلاهك بوده و همواره بايد محل اتصال دودكش به وسايل گازسوز  مورد بازرسي قرار گرفته  و از محكم بودن آنها اطمينان حاصل نماييد 
وي همچنين گفت:مسدود شدن دودكش سبب سوخت ناقص و ايجاد گازهاي خطرناك و مسموم كننده شده و برگشت چنين گازهايي به داخل فضاي اتاق  باعث گاز گرفتگي مي شود و موجبات مرگ افراد را فراهم مي آورد. 
رحیمی با تاکید به این نکته  که کنترل و انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث مسمومیت به شمار می‌رود اظهارداشت: لازم است هر ساله قبل از روشن كردن وسائل گرمازا ، مراقب باشيد مسير دودكشها مسدود نشده باشد وهرچند وفت يكبار نیز كلاهك دودكش هاي وسايل گازسوز و مسير مربوطه را بازرسي نماييد.
وی گفت: یکی از ساده ترین راههای آزمایش هر دودکش، دست زدن و لمس آن است ، سردی دودکش نشانه عبور نکردن گازهای سمی حاصل از احتراق وسیله گازسوز و زنگ خطری برای شما می باشد ، زمانیکه وسیله گازسوز کار می کند باید دودکش داغ باشد.
مدیرعامل گازگلستان در پایان افزود:رعایت نکات ایمنی ضامن سلامتی است بنابراین با عنایت به سرد شدن هوا مصرف کنندگان عزیز گاز ضمن دقت نظر به پیامهای منتشر شده از طریق صدا و سیما ، مطبوعات ، بروشور، کتابچه ها و  طرق مختلف، بتوانيد ازاين انرژي پاك بخوبي بهره مند شويد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .