عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور گسترده مراجع قضایی شهرستانهای مینودشت، آزادشهر ورامیان در زندان گنبدکاووس


حضور گسترده مراجع قضایی شهرستانهای مینودشت، آزادشهر ورامیان در زندان گنبدکاووس

حضور گسترده مراجع قضایی شهرستانهای مینودشت، آزادشهر ورامیان در زندان گنبدکاووس

خسروی:  رسیدگی به پرونده های زندانیان از اولویت های کاری قضات می باشد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای گلستان ؛ در راستای رسیدگی به مشکلات قضایی زندانیان دریک حضور گسترده روسای دادگستری،دادستان وقضات دادسراهای عمومی وانقلاب شهرستان های مینودشت،آزادشهر ورامیان ضمن بازدید از قسمت های مختلف زندان با مددجویان اندرزگاههای مختلف دیدار نمودند.
در این دیدار مددجویان اندرزگاههای مختلف به تفکیک حوزه قضایی مربوط بصورت چهره به چهره با قضات دیدار نمودند ومشکلات قضایی خود را مطرح نمودند.
خسروی رئیس دادگستری شهرستان آزادشهر ضمن ابراز خرسندی از اهتمام همکاران قضایی دررسیدگی به امورات زندانیان گفت : یکی از وظایف مندرج در دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ، توجه قضات به درخواست‌های زندانیان است و بر اساس ماده ۲۱ این دستورالعمل، دادستان‌ها، رؤســای حوزه‌های قضایی بخش و  قضات  اجرای احکام کیفری موظفند به‌صورت مرتب و مستمر در زندان‌ها حضور یافته و مشکلات زندانیان ازجمله مشکلات قضایی آنان از قبیل ادعای عدم پذیرش تأمین توسط قضات مراجع قضایی، طولانی شدن ایام بازداشت و بلاتکلیف ماندن، داشتن ادله و اسناد لازم در خصوص عدم توجه اتهام، طولانی‌شدن فرایند رسیدگی در مراجع قضایی از قبیل دادسرا، محاکم‌بدوی، تجدید نظر و دیوانعالی کشور را بررسی کرده و با انعکاس آن به مقامات قضایی ذی‌ربط موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
خسروی در ادامه افزود :  رسیدگی به پرونده های زندانیان از اولویت های کاری قضات می باشد . در واقع اگر فرد زندانی یا بازداشتی به هر دلیلی در گوشه‌ای از زندان مانده باشد و کسی نباشد تا کارش را در بیرون پیگیری کند این قضات مکلفند تا با حضور در زندان به درخواستش توجه کرده و پرونده‌اش را مورد رسیدگی قرا دهند .
خسروی رئیس دادگستری شهرستان آزادشهر همچنین از اهتمام مدیرزندان و مجموعه کارکنان زندان گنبد که زمینه حضور بازدید قضات را درزندان جهت مواجهه حضوری با زندانیان فراهم می کنند تشکر وقدردانی نمود.
عباس مختاری مدیرزندان گنبد درحاشیه این بازدید ضمن رضایتمندی از عملکرد حوزه های قضایی در بیاناتی حضور قضات درزندان را نشانه حس مسئولیت پذیری قضات عنوان کرد و گفت : هر چه میزان هماهنگی و همکاری زندان و مراجع قضایی  بیشتر باشد روند رسیدگی به پرونده های زندانیان ، اجرای مجازات حبس، اعطای تسهیلات و... تسریع می یابد و هماهنگی زندان و قضات نقش موثری در رسیدن به هدف اصلاحی و تربیتی دارد . مختاری درادامه گفت :  دیدارچهره به چهره قضات با زندانیان موجب آرامش زندانیان شده و از مراجعه جمع کثیری از خانواده ها به مراجع قضایی جلوگیری می‌کند وانشاء ا.. بتوانیم با تعامل بیشتر با حوزه های قضایی شاهد حضور بیشتر قضات در زندان گنبد باشیم .

حضور گسترده مراجع قضایی شهرستانهای مینودشت، آزادشهر ورامیان در زندان گنبدکاووس

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانهای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 479
  • کد خبر : 53119