عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهر گرگان با 257 لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

شهر گرگان با 257 لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است

شهر گرگان با 257 لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در مصاحبه با پایگاه خبری شرکت آبفا گلستان گفت: شهر گرگان با257 لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان گلستان مهندس رحمتی با بیان این مطلب که از هم اکنون تمهیدات لازم برای تامین آب شرب در تابستان سال آینده انجام شده است افزود در شهر گرگان عملیات مهندسی مجدد تاسیسات آبرسانی و شبکه آب شرب را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم مشکلات شهر گرگان را برطرف نمائیم.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه کل ظرفیت تامین آب شرب شهری گلستان 3470 لیتر در ثانیه می باشد و از سوی دیگر پیش بینی میزان مصرف در تابستان سال آینده 4250 لیتر در ثانیه محاسبه شده است کمبود 5/18 درصدی آب را در زمان حداکثر مصرف (تابستان) خواهیم داشت .

به گفته وی؛ کمبود بارش ها و کاهش روان آب ها، رشد ناموزون جمعیت و افزایش حاشیه نشینی در شهرها،عدم انطباق طرح های توسعه ای با مدیریت آب و عدم اتکا به طرح های آمایش سرزمین، چالش های مدیریت آب را جدی ساخته است.

مهندس رحمتی با اشاره به اینکه 95 درصد آب شهرهای استان از آب زیر سطحی (چاه) تامین می شود تصریح کرد در حال حاضر سهم تامین آب از منابع سطح الارضی بسیار ناچیز است.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش سطح منابع آبی و اهمیت صرفه جویی ، مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوهای مصرف الزامی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به اهمیت آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در ارتباط با مصرف بهینه آب خاطر نشان کرد: افت شدید منابع آبی، افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش مصرف، تامین آب شرب را با مشکلاتی مواجه ساخته است که می بایست با فرهنگ سازی و مدیریت مصرف این مشکلات را مرتفع ساخت.

مهندس رحمتی یادآور شد: در این شرایط می توان فهرستی از اولویت های مصرف تهیه کرد تا هر مشترک بداند که در شروع وضعیت کم آبی، محدودیت آب برای چه مصارفی به کار می رود.

وی در خاتمه تاکید کرد برای مقابله با خشکسالی و کاهش اثرات آن وجبران عقب ماندگی استان در ارائه خدمات آب وفاضلاب نیازمند توجه جدی به تکمیل طرحهای ملی آبرسانی ،بهره مندی از آب سطحی و سدهای استان ،تقویت اعتبارات بخش فاضلاب جهت حفظ از محیط زیست و منابع آب در دسترس ،استفاده از منابع آب غیر متعارف شامل آب شیرین کن ها ، باروری ابرها و در نهایت قیمت گذاری اقتصادی آب و افزایش بهره وری آب در بخش شرب می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1220
  • کد خبر : 5315