عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نظارت دقیق استاندارد گلستان بر جایگاه های CNG


نظارت دقیق استاندارد گلستان بر جایگاه های CNG

نظارت دقیق استاندارد گلستان بر جایگاه های CNG
 
معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گلستان در جمع صاحبان و مالکان جایگاه های CNG استان گلستان از کنترل و نظارت دقیق استاندارد از جایگاه های CNG در سطح استان در بازرسی های ادواری خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، داود مزیدی در جلسه هماهنگی بازرسی از جایگاه های CNG که با حضور مالکین این جایگاه ها در اداره کل استاندارد گلستان برگزار شد، گفت: در حال حاضر در استان گلستان 58 جایگاه وجود دارد که 64 درصد در مالکیت شهرداری ها و 36 درصد آن در مالکیت بخش خصوصی است.
وی با بیان این نکته که تمامی جایگاه های استان که تاییدیه اولیه رفع نواقص بحرانی را دریافت کرده اند، باید هر ساله مورد بازرسی قرار گیرند؛گفت: از 58  جایگاه فعال در استان، 38 مورد آن دارای شرایط ایمنی لازم و 20مورد آن فاقد تاییدیه استاندارد می باشد.
مزیدی افزود: به دلیل اهمیت ایمنی جایگاه های CNG، بازرسی این تاسیسات از سال 92 در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرارگرفته است
وی با اشاره به تمهیدات تشویقی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص استاندارد سازی جایگاه ها گفت: به منظور ترغیب به امر استانداردسازی، پرداخت کارمزد خدماتی به این جایگاه ها منوط به دریافت تائیدیه از ادارات کل استاندارد استانها شده و در صورت مشاهده عدم انطباق بحرانی با استانداردهای مربوطه، شرکت گاز بنا به درخواست استاندارد، جریان گاز این جایگاه ها را قطع می نماید.
معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان یادآور شد: در صورتی که شهروندان موارد نا ایمن و غیر استاندارد در جایگاه های CNG مشاهده کردند، موضوع را از طریق سامانه 1517 به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند تا کارشناسان استاندارد در راستای دفاع از حقوق مصرف کنندگان آن را پیگیری کنند.
در این جلسه همچنین رئیس اداره اندازه شناسی اوزان و مقیاسها اداره کل استاندارد گلستان به معرفی سامانه CNG پرداخت و گفت: انجام تمامی فعالیت های مربوط به بازرسی از جایگاه های CNG از ثبت درخواست بازرسی توسط جایگاه داران تا صدور تأییدیه توسط شرکت های بازرسی از طریق سامانه CNG صورت می گیرد.
در این جلسه مقررگردید 20 جایگاه تا پایان آذر ماه نسبت به اخذ تاییدیه رفع نواقص اقدام نمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .