عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از ترامپولين های یک نفره در پارك ها ممنوع است


استفاده از ترامپولين های یک نفره در پارك ها ممنوع است

 

استفاده از ترامپولين های یک نفره در پارك ها ممنوع است

مدیركل استاندارد گلستان گفت: ترامپولين هاي گرد تك نفره به عنوان اسباب بازي محسوب شده و صرفا كاربرد تفريحي خانگي دارد، لذا استفاده از آنها در پارك هاي بازي و شهربازي ها ممنوع است.
محمود فرمانی در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني اداره كل استاندارد گلستان گفت: تجهيزات بازي مستقر در شهربازي ها و زمين هاي بازي توسط شوراي عالي استاندارد مشمول استاندارد اجباري اعلام شده است و مطابق با قوانين و مقررات كالاها  و خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباري، استفاده از تجهيزات فاقد تاييديه ايمني توسط مالكان يا بهره برداران ممنوع مي باشد.
وي افزود: مطابق بند 2 از مصوبات چهل و نهمين جلسه كارگروه فني تجهيزات تفريحي سازمان ملي استاندارد ايران، ترامپولين هاي گرد تك نفره به عنوان اسباب بازي محسوب شده و صرفا كاربرد تفريحي خانگي دارد. لذا استفاده از آنها در پارك هاي بازي و شهربازي ها به دليل ريسك بالاي استفاده مكرر و تجاري و فرسودگي زود هنگام ممنوع مي باشد.
دبیر شورای استاندارد گلستان اظهار داشت: در همين راستا و به منظور جلوگيري از بروز هرگونه حوادث احتمالي براي كودكان، اداره كل استاندارد گلستان در صورت مشاهده استفاده اين تجهيز در مكان هاي عمومي، نسبت به توقيف آن و برخوردهاي قانوني لازم مطابق مقررات سازمان ملي استاندارد با بهره بردار متخلف، اقدام مي كند.
به گفته فرمانی، اداره كل استاندارد گلستان به طور ادواري و سر زده نسبت به بازرسي تجهيزات مستقر در شهربازي ها، زمين هاي بازي و پارك ها اقدام و از فعاليت تجهيزات فاقد گواهينامه ايمني جلوگيري مي نمايد  و به طور مستمر گزارش تجهيزات بازي و وسايل بازي فاقد تاييديه استاندارد موجود در شهربازي ها و زمين هاي بازي را به مسئولين و متوليان مربوط در استان، منعكس مي نمايد.
        

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .