عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یک اثر هنری گلستان نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی دریافت کرد


یک اثر هنری گلستان نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی دریافت کرد

یک اثر هنری گلستان نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی دریافت کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: اثر هنری عصمت مجیدی در رشته رودوزی سنتی موفق به دریافت نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی شد.
به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان؛ ابراهیم کریمی امروز سه شنبه مورخ 15 آبان 97 با اعلام این خبر افزود: آثار هنری دو هنرمند گلستانی به مراسم داوری شورای جهانی صنایع دستی (wcc ) برای دریافت  نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی راه یافته بود که در نهایت اثر هنری عصمت مجیدی گواهی نامه  نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی در رشته رودوزی سنتی را دریافت کرد.
 وی افزود: استان گلستان در سال 96 با 50 اثر در داوری نشان ملی شرکت نمود که سهمیه این استان 15 اثر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صایع دستی و گردشگری تعیین شد  و از این 15 اثر 8 اثر موفق به دریافت نشان ملی شدند و 2 اثر به مرحله داوری بین المللی راه پیدا کردند .
 کریمی  با بیان اینکه این مراسم هر 2 سال یک بار برگزار می شود، اضافه کرد: آثاری در این مراسم برگزیده می شوند که مبین هویت فرهنگی و ملی کشور بوده و در طرح و روش تولید و استفاده از مواد اولیه طبیعی در تولید اثر خلاقیت داشته باشند.
 وی اظهارداشت: نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی در واقع پیش زمینه ای برای دریافت "مهر اصالت" است که از سوی سازمان یونسکو داده می شود و می تواند یک هنر را جهانی کند.
 کریمی در ادامه گفت: تاکنون 10 اثر هنری استان گلستان موفق به دریافت گواهی نامه نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی شده اند که این آثار شامل رودوزی سنتی، جاجیم، زیورآلات ترکمن، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، چاپ باتیک، البسه محلی و نمد مالی است.
 ابراهیم کریمی در ادامه تصریح کرد: خانم عصمت مجیدی؛ هنرمند رشته رودوزی سنتی شهرستان گنبد کاووس در داوری نشان ملی و مرغوبیت صنایع دستی سال 1396 شرکت نمود و موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت گردید و پس از بررسی از سوی داوران ملی کاندیدای حضور در داوری نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی توانست برای سومین بار متوالی این نشان در رشته رودوزی سنتی دریافت نماید.
 به گفته وی دریافت نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی گامی ارزشمند در مسیر معرفی و عرضه صنایع دستی فاخر در بازارهای داخلی و بین المللی است و سهم موثری در تامین منافع هنرمندان این عرصه دارد.
 ابراهیم کریمی با بیان اینکه این مسیر کمک موثری در سیاست گذاری مسئولان امر است که مزایای خوبی برای هنرمندان این عرصه هم خواهد داشت افزود:  برخورداری از مزایای شرکت در دوره های آموزشی، اولویت برای شرکت در نمایشگاههای داخلی و بین المللی صنایع دستی، قرار گرفتن در سایت های بازاریابی میراث فرهنگی کشور، ارائه بیوگرافی هنرمند و اثر در سایت، کمک به بازاریابی محصول و پرداخت تسهیلات حمایتی از دیگر فوایدی است که دریافت نشان ملی مرغوبیت خواهد داشت.
عصمت مجیدی هنرمند رشته رودوزی سنتی بوده و تاکنون کسب 2 ملی، 3 گواهی نامه نشان بین‌المللی کیفیت از شورای جهانی صنایع‌دستی و گواهی درجه یک هنری را در کارنامه هنری خود دارد .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .