عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نمایشگاه فرش دستباف در استان گلستان برگزار می شود


نمایشگاه فرش دستباف در استان گلستان برگزار می شود

 

نمایشگاه فرش دستباف در استان گلستان برگزار می شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت در استان گلستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان،حسن زاده گفت:از آنجا که توسعه و معرفی فرش دستباف ترکمن برای ما بسیار حائز اهمیت است ، بمنظور معرفی آن هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد و در همین راستا نمایشگاه فرش دستباف استان دربهمن ماه سالجاری برگزار خواهد گردید .

حسن زاده گفت:به منظور حمایت از بافندگان فرش دستباف و حرفه مشابه برای بافندگان فرش دستباف استان گلستان اتحادیه صنفی تشکیل می گردد.

وی گفت: تولید فرش دستباف باید هدفمند و سفارشی و بر اساس نیاز بازارهای خارجی و با طرح ها و نقوش جدید با حفظ اصالت فرش ترکمن انجام شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان همچنین ، بر ایجاد هماهنگی های بیشتر رابطین با اداره فرش این سازمان و تلاش مضاعف در زمینه ارتقاء هنر صنعت فرش در شهرستان ها تاکید داشت.

وی افزود : آینده کشور از آن فرزندان ماست و ما باید به گونه ای عمل کنیم تا فرزندانمان شرایط بهتر و مطلوب تری داشته باشند .

حسن زاده در این جلسه گفت: باید تولیدكنندگان و صادركنندگان فرش با سلیقه یابی و بازاریابی مناسب زمینه صادرات بیشتر این هنر صنعت را فراهم كنند.

وی اظهار داشت : فرش در دنیا به عنوان نماد فرهنگ و هنر ایرانیان محسوب شده و با وجود تحریم ها ، قسمت عمده ای از صادرات غیرنفتی كشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: بیش از 12 درصد اشتغال استان مربوط به صنعت فرش دستباف و صنایع دستی استان است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 618
  • کد خبر : 53372