عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیانیه هیات داوران دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی قرائت شد


بیانیه هیات داوران دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی قرائت شد

بیانیه هیات داوران دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی قرائت شد

بیانیه هیات داوران دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی توسط مسعود امامی داور ناظر جشنواره در صبح روز سه شنبه ٢٢ آبان ماه در آیین اختتامیه این رخداد هنری در تالارفخرالدین اسعد گرگانی قرائت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در این بیانیه آمده است: بی شک امام رضا (ع) گوهری یکتا در روح و کالبد این سرزمین است که حضور پر برکتش همواره منبع امید و دلگرمی پیروانش بوده و هست. با این وجود آنچه همواره دغدغه اهل فرهنگ بوده یافتن شیوه هایی مناسب وتاثیرگزار برای آشنایی نسل جوان با ارزش های اخلاقی و علمی این شخصیت بزرگ دینی و تاریخی به منظور تبلور سیره رضوی در رفتار آن ها است.

در یک دهه گذشته برگزاری جشنواره پویانمایی سیره رضوی گلستان بستری فراهم کرده تا هنرمندان به خلق آثاری در راستای نیل به این هدف بپردازند که قطعا حرکتی ستودنی است و روند رو به رشد حجم آثار ارسالی به دفترجشنواره در طول این زمان نشان از استقبالی امیدوارکننده دارد.

اما آنچه باید بیشتر از سوی سازندگان آثار مورد توجه قرار گیرد پرداختن به محتوی به جای نمادگرایی و انعکاس ارزش های نهفته در شیوه زندگی و آموزه های شخصیتی بزرگ همچون امام رضا (ع) است که گاه کمتر به آن دقت می شود.

ضمن تقدیر از تلاش های بی دریغ مدیران و دست اندرکاران و با توجه به امکانات و اعتبار این جشنواره هیات داوران تشکیل دبیرخانه دائمی را برای برنامه ریزی دراز مدت و موثر در راستای ارتقاء استاندارهای جشنواره و پیگیری امر آموزش با هدف بالابردن سطح کیفی آثار در سال های آتی امری ضروری می داند تا ضمن پرداختن به ارزش های اخلاقی و علمی امام رضا (ع) در آثار پیش رو شاهد تولیداتی خلاقانه، نوآورانه و بدور از هرگونه شعار زدگی ونگاه سطحی در حجمی بالاتر باشیم.

شایان ذکر است سعید توکلیان،علیرضا کاویان راد و فرخ یکدانه داوری دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی را بر عهده داشتند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .