عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توصيه هاي استاندارد براي زمستاني ايمن


توصيه هاي استاندارد براي زمستاني ايمن

توصيه هاي استاندارد براي زمستاني ايمن

اداره كل استاندارد گلستان براي استفاده ايمن از بخاري هاي گازسوز، توصيه هايي را در نصب و استفاده از اين وسيله گرمايشي منتشر كرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، مسئول گروه نظارت بر اجراي استانداردهاي صنايع برق، مكانيك و مهندسي پزشكي استاندارد گلستان گفت: با توجه به شروع فصل سرما و ضرورت استفاده از بخاري هاي گاز سوز، به منظور پيشگيري از حوادث و خطرات احتمالي ضروري است مصرف كنندگان در موقع خريد و استفاده از بخاري هاي گاز سوز به موارد ايمني اين وسيله گرمايشي توجه كنند.
عليرضا تجري اظهار داشت: بخاري گاز سوز بايد داراي نشان ملي استاندارد ايران و برچسب رتبه انرژي باشد.
به گفته تجري برچسب رتبه انرژي حاوي اطلاعاتي است كه مشخص كننده مصرف انرژي و بازدهي بخاري مي باشد و با حروف A  تا G نشان داده مي شود. بخاري هاي داراي رتبه انرژي نزديك به حرف A  داراي مصرف انرژي كمتر و راندمان بالاتري مي باشند.
وي افزود: بخاري گاز سوز بايد متناسب با فضاي مورد نظر انتخاب شود و همچنين داراي سنسور حساس به كاهش  اكسيژن (ODS) و سنسور حرارتي باشد.
تجري خاطرنشان ساخت سنسور حساس به كاهش اكسيژن(ODS)  وسيله اي است براي سنجش ميزان اكسيژن فضايي كه بخاري در آن نصب شده و لذا چنانچه اكسيژن موجود در هوا به كمتر از ميزان تعيين شده برسد بخاري بطور خودكار خاموش مي شود. همچنين در صورت افزايش محصولات احتراق در فضاي اتاق سنسور حرارتي سبب خاموش شدن بخاري مي شود. 
اين كارشناس استاندارد گلستان در ادامه يادآور شد: براي خروج محصولات احتراق، بخاري گازسوز بايد داراي دودكش مناسب، مستحكم و داراي كلاهك مناسب باشد و از باز بودن آن اطمينان حاصل شود.
تجري بر بازرسي ادواري دودكش تاكيد كرد و گفت: براي اتصال لوله گاز به بخاري از شيلنگ گاز با طول حداكثر يك و نيم متري و با بست مناسب استفاده شود.
وي هشدار داد: از نصب بخاري هاي گاز سوز بدون دودكش در فضاهايي نظير حمام، اتاق خواب و ساير فضاهاي كوچك و فاقد تهويه مناسب خودداري شود و در صورت نصب بخاري گازسوز در فضاي داراي پنجره هاي دوجداره كه امكان تبادل هوا وجود ندارد بايد دو عدد دريچه با قطر حداقل 10 سانتي متر براي فضاي موردنظر پيش بيني و اين دريچه ها به ترتيب در فواصل 30 سانتي متر از كف و سقف تعبيه و از مسدود كردن دريچه ها به شدت خودداري شود.
 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .