عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس «تپش های ماندگار» برگزار شد


آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس «تپش های ماندگار» برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس «تپش های ماندگار» برگزار شد

آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان گلستان با عنوان تپش های ماندگار در روز پنجشنبه ١ آذرماه در تالار شهید بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان تپش های ماندگار باحضور مدیر کل امور بانوانوخانواده استانداری، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، مدیر کل کانون فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و جمعی ازمدیران و مسئولان استانی و شهرستانی با معرفی برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

در ابتدای مراسم « ابراهیم قدمنان» فرماندار شهرستان کردکوی با گرامیداشت هفته بسیج و شهدای ١٥ آذر گفت : شهدا و بسیجیان موجبریشه دار شدن انقلاب اسلامی شدند .

وی با بیان اینکه بسیج از صدر اسلام و در دوران پیامبر (ص) تشکیل شد، اظهار کرد : زمانی که پیامبر میخواست دینش را به مردم معرفی کند از بستگان نزدیک آغاز کرد و گروه های مردمی را شکل داد در واقع پیامبر این مهم را یک سنت قرار داد و در انقلاب اسلامی ایران نیز این کار را امام راحل انجام دادند و نیروهای مردمی ( بسیج ) را تشکیل دادند .

در ادامه برنامه «سردار علی ملک شاکوهی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای مقدس استان گلستان ضمن خیر مقدم گویی به مدعوین و مهمانان ویژه این برنامه توضیحاتی در خصوص روند برگزاری این جشنواره ارائه کرد.

سپس «امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ضمن تبریک هفته وحدت ، میلاد پیامبر و هفته بسیج، اظهار کرد: بسیار خرسند و خوشحال هستم که در جمع شاعران و فرهیختگان شعر وادب استان گلستانحضور دارم و از زحمات تمامی کسانی که در برپایی این جشنواره تلاش کردند به ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

وی در ادامه افزود : اگر امسال ما چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می گیریم بدانیم که این انقلاب فرزند خلفی دارد به نام دفاع مقدس و اگر نبود رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان امروز ما این آرامش و آسایش را نداشتیم .

حمیدرضا گرامی،خاطر نشان کرد: در ادبیات دفاع مقدس ما نیاز به تولید آثار در بخش رمان ،خاطره ، داستان کوتاه داریم .

وی به تاکید مقام معظم رهبری در نشر آثار دفاع مقدس و صد برابر شدن فعالیت در این حوزه اشاره کرد و گفت: انصافا هم جای کار درحوزه دفاع مقدس وجود دارد چرا که دفاع مقدس بخشی از تاریخ ماست و دشمنان تمام توان خود را بکار می گیرند که این بخش از تاریخ کشور ما را پاک کنند .

در ادامه این مراسم «مسلم فدایی» دبیر علمی جشنواره به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت و ابراز کرد: ٣٠٠ اثر در بخش کلاسیک و آزاد از ٦٥ شاعر در سبک های غزل ، مثنوی ، دوبیتی ، غزل مثنوی و شعر سپید و در ٤ محور نقشدفاع مقدس در حفظ ارزش های اسلامی ، دفاع مقدس و بیداری ، دفاع مقدس و جنگ نرم و دفاع مقدس و مدافعان حریم به این جشنواره ارسال شد.

فدایی گفت : از آثار رسیده به جشنواره ١٨ اثر حائز رتبه های برتر و شایسته تقدیر شده است که به شرح ذیل است: در بخش بزرگسالان محور دفاع مقدس و حفظ ارزشهای اسلامی شکیب نادر پرند وار حایز رتبه دوم ، در محور دفاع مقدس و بیداری ملل شکیب غلامی رتبه اول ، حسین عبدی رتبه دوم ، در محور دفاع مقدس و جنگ نرم مصطفی توفیقی حایز رتبه اول ،در محور دفاع مقدس و مدافعان حریم مینا سراوانی حایز رتبه اول و محمد حسین صفری حایز رتبه دوم وشدند و حسین زنگانه ، فرزاد خدنگ و بهمن نشاطی شایسته تقدیر شدند .

در گروه سنی زیر ١٨ سال حسین میرشکار ،محدثه رئوفی ،آریاجوانمهر ،دنیا سدیدی ، نرگس رعنایی ،محمد صادق میرشکار ، مهشید اکانی ، مریم شیخ و گلناز عبدی شایسته تقدیر شدند .

در پایان مراسم از برگزیدگان ، داوران و هیات اجرایی جشنواره با اهداء لوح تقدیر و جوایز تجلیل به عمل آمد .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .