عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان علی آباد کتول برگزار شد


سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب علی آباد کتول با حضور معاون فرماندار و اعضای شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، کوهستانی، معاون فرماندار این شهرستان در این جلسه در خصوص اهمیت آب و برداشت های بی رویه و فرهنگ مصرف آن هشدارهای لازم را دادند.
رئیس اداره منابع آب شهرستان علی آباد کتول نیز در این جلسه، ضمن ارائه آمار بارندگی و اطلاعات حجم سفره های آب سطحی و زیرزمینی و آخرین وضعیت پتانسیل رودخانه های اصلی علی آباد کتول از جمله رودخانه محمدآباد و زرین گل و منابع آبی اظهار کرد: با توجه به افزایش درجه حرارت و تبخیر و شرایط خشکسالی حاکم نیاز به همکاری مستمر همه دستگاه ها است.
روح ا...جلالیان افزود: کشت شالی برای کشاورزان سودآور است و بنابراین لازم است راهکارهایی برای تشویق کشاورزان جهت استفاده از محصولات کم آب طلب و متناسب با الگوی کشت شهرستان، افزایش راندمان آبیاری واجرای سیستم آبیاری تحت فشار، نصب کنتور هوشمند حجمی وپیگیری تامین اعتبار برای اجرایی شدن انتقال آب چاه ها از محل برداشت تا محل مصرف در دستور کار قرار گیرد. 
وی در ادامه گزارشی از پروژه های اجرایی این شهرستان مانند، لاینینگ کردن کانال انتقال آب از سد انحرافی محمدآباد(فاضل آباد) بطرف محل تقسیم شش روستای حقابه بر در سال جاری ، احداث دو مورد درآپ عرضی در رودخانه محمدآباد و زرین گل جهت تثبیت بستر و لایروبی رودخانه و مرمت و بازسازی سد کوچک مخزنی روستای کوچک نظر خانی را ارائه نموده و اعتبار وتخصیص بیشتر را برای باقی مانده پروژه ها و طرح های منابع آب خواستار شدند.
در پایان این جلسه مقرر گردید اداره منابع آب شهرستان با همکاری بخشداری، یک دوره آموزشی در مورد مصرف بهینه آب برای دهیاران و روسای شورای اسلامی برگزار کرده، همچنین در خصوص جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز اداره منابع آب، نیروی انتظامی، دهیاران و بخشداریها و شوراهای اسلامی روستاها همکاری مضاعف داشته باشند. 
تشکیل تعاونی های آب بران برای روستای محمدآباد ، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار جهت بالا بردن راندمان آبیاری و اطلاع رسانی از وضعیت کمبود منابع آب از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .