عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی مشترک آبداران و بهورزان در شهرستان آق قلا برگزار شد


کارگاه آموزشی مشترک آبداران و بهورزان در شهرستان آق قلا برگزار شد

کارگاه آموزشی مشترک آبداران و بهورزان در شهرستان آق قلا برگزار شد

کارگاه آموزشی مشترک آبداران و بهورزان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از آبداران و بهورزان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان آق قلا و شرکت آبفار در سالن کنفرانس بیمارستان آل جلیل این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان خانم دکتر ایگدری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آق قلا ضمن عرض خیرمقدم، از تلاشها و زحمات فعالان حوزه بهداشت محیط و تأمین آب شرب سالم در اداره آب و فاضلاب روستایی و شبکه بهداشت و درمان خصوصاً آبداران و بهورزان تقدیر نموده و برگزاری این جلسات مشترک را گامی بزرگ در راستای ارتقای کیفیت آب شرب برای مردم دانست.

در ادامه صادقی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی این شهرستان نیز در این کارگاه به بیان اهداف کارگاه و مشکلات اجرایی در کنترل کیفی آب شرب روستایی پرداخت و بر لزوم افزایش تعامل با مراکز بهداشتی روستایی تأکید کرد.

فاطمه سادات ابطحی ازکارشناسان ستاد کنترل کیفی شرکت آبفار گلستان در این جلسه ضمن بیان گزارش آخرین وضعیت آب شرب روستاهای شهرستان و شاخص‌های کمی و کیفی موجود، به بیان مطالبی در خصوص عوامل آلودگی آب شرب، بیماری های منتقله از آب و اهمیت پیشگیری از آلودگی آب شرب روستاها، اهمیت و نقش تعامل و هماهنگی بین آبداران و بهورزان در بهبود کیفیت آب شرب روستاها، پرداختند.

وی به همکاری تنگاتنگ این دو دستگاه برای تأمین آب آشامیدنی سالم اشاره کرد و افزود: با تداوم این همکاری ها انشالله بیش از پیش بر کیفیت و سلامت آب شرب در روستاهای این شهرستان و درکل استان بیفزاییم.

در ادامه گرکز مدیر دفتر بهداشت آب مرکز بهداشت شهرستان آق قلا اظهار داشت :مرکز بهداشت هم راستا با شرکت ابفار براساس استاندارد 1053 نسبت به انجام.آزمون های کلرسنجی روزانه و آزمون های میکروبی. ماهانه براساس برنامه زمانبندی اقدام می نماید. همچنین در برنامه بازدید مشترک کارشناسان مرکز بهداشت و شرکت آبفار ازمون های کلرسنجی و نمونه برداری صورت میگرد.

درپایان این کارگاه آموزشی پس از جمع بندی مباحث مطرح شده، به پرسش های حاضرین توسط مسئولین و کارشناسان کنترل کیفی آبفار استان و مرکز بهداشت پاسخ داده شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .