عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تعادل در توزیع زکات به گونه ای مدیریت شود که ملموس باشد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

تعادل در توزیع زکات به گونه ای مدیریت شود که ملموس باشد

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تعادل در توزیع زکات به گونه ای مدیریت شود که ملموس بوده و مردم آثار ان را ببینند.

 به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، حجت الاسلام سید رضا تقوی در دومین همایش شوراهای زکات شهرستان های استان گلستان اظهار داشت: ظرفیت زکات و پرداخت آن در کشور بسیار بالاست بطوری که برای سال گذشته 180 میلیارد تومان برای جمع اوری در نظر گرفته شده که با تلاش های انجام شده این رقم به 280 میلیارد تومان رسید.

 وی با اشاره به اینکه کشور آمادگی این را دارد که حکمی از احاکم الهی را عملیاتی کند ، تصریح کرد: زکات با تولید ارتباط دارد هر چه صحنه تولید پرشورتر باشد یقینا آن عرصه با قوت و قدرت بیشتری کار را پیش می‎برد و توقع افزایش آمار زکات وجود دارد.

 تقوی بیان داشت: باید به مسئله تولید توجه ویژه شود فقط اینکه به سراغ افراد رفته و زکات جمع‎آوری شود کفابت نمی‎کند دولت و مسئولان باید مشکلاتی که بر سر راه تولید وجود دارد مرتفع کنند.

 وی گفت: تولید بسترها و امکاناتی می‎طلبد که باید فراهم شود یکی از مهمترین کارهای اساسی دولت این است که صحنه تولید را تقویت کرده تا کشور پررونق‎‎تر و قدرتمندتر شود.

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه مبلغان دینی زکات مستحبی را در جامعه ترویج کنند، یادآور شد: برخی از استان‎ها زکات مستحبی ندارند در حالیکه اینگونه زکات در جامعه آثار تربیتی فراوانی به دنبال دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : محابد
  • بازدید : 1234
  • کد خبر : 5473