عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستور استاندار برای شناسایی 14 نقطه برای احداث خانه جوان در گلستان/ مشارکت جوانان در ارائه خدمت به مردم


دستور استاندار برای شناسایی 14 نقطه برای احداث خانه جوان در گلستان/ مشارکت جوانان در ارائه خدمت به مردم

 استاندار گلستان به اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان دستور داد شناسایی 14 نقطه برای احداث خانه جوان در استان را در دستور کار قرار دهد.جوان در استان را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان، مناف هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر حوزه جوانان در سطح کشور دستورالعمل‌های مشخصی معرفی می‌شود و نقشه راه تعیین می‌شود که حرکت خوبی است.
وی ادامه داد: اما نباید این را کافی بدانیم و می‌توانیم راهکارهای بهتری را ما به ستاد ساماندهی امور جوانان در مرکز ارائه دهیم و از انجمن‌های مردم نهاد کمک بگیریم و در هر جلسه دو پیشنهاد را به مرکز ارائه دهیم.
استاندار گلستان تصریح کرد: حوزه جوانان در کشور بسیار مظلوم است و در طول 40 سال پیروزی انقلاب همیشه سازمانی حوزه جوانان تغییر پیدا کرده است و در هر دوره زیر مجموعه یک وزارتخانه می‌شود که نشان می‌دهد برنامه مدون و مشخص و محکمی برای حوزه جوانان وجود ندارد.
هاشمی گفت: این نشان می‌دهد نیاز است از حداقل امکانات و ظرفیت‌ها برای اقدامات جهادی حوزه جوانان استفاده کنیم و خود را سرباز این حوزه بداینم و ما به فرماندهان این بخش مشورت و پیشنهاد بدهیم و مطمئن باشید ذهن خلاق شما جوانان می‌تواند به این حوزه کمک بسیار زیادی داشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر اراده‌ای بر جوان‌محوری در جلسات و نگاه‌ها وجود نداشته باشد این جلسات نیز تاثیر جلساتی خواهد داشت و اینکه در این جلسات کدام عزیزی حاضر می‌شود یا نمی‌شود نشان می‌دهد کدام یک از این افراد اراده جدی در این حوزه دارد و عدم حضور برخی از دوستان در این جلسات نشان می‌دهد خیلی علاقه‌مندی به حوزه جوانان ندارند.
استاندار گلستان با اشاره به فعالیت 40 کارگروه در استان گلستان، تصریح کرد: معتقدم اگر هر کارگروهی کار خودش را درست انجام دهد ما به یک بهره‌برداری درستی از اقدامات می‌رسیم.
هاشمی با اشاره به اینکه اراده راه و شهرسازی گلستان 14 نقطه استان را برای احداث خانه جوان شناسایی و معرفی کند، بیان کرد: به سادگی می‌توان جوانان را در بخش‌های مختلف بکارگیری کرد برای مثال خدمات هلال احمر و بهزیستی باید به سمتی پیش برود که ارائه خدمت‌ها از ظرفیت جوانان استفاده شود و همه دستگاه‌های دیگر نیز باید به این سمت پیش بروند که بخشی از خدمات را با استفاده از جوانان به مردم ارائه دهند.
وی اضافه کرد: کار باید در حوزه جوانان متفاوت باشد و در جلسات آینده باید تعدادی از دستگاه‌ها ایده‌های نو و اقدامات جدیدی که در حوزه جوانان با مشارکت جوانان انجام داده است را اعلام کند و با تعیین مدت زمان مشخص اقدامات آینده را برنامه‌ریزی کند.
استاندار گلستان تصریح کرد: دلیل ایجاد شورای راهبردی جوانان این بود که بتوانم سیاست‌های حوزه جوانان را تصویب کنم اما چون مدیران ما در استان خیلی قدم‌های موثری را در این حوزه برنداشتند، خیلی در این بخش توفیق نداشته‌ایم اما باید این روند را اصلاح کنیم.
هاشمی در رابطه با خانه هنرمندان گرگان، گفت: راه و شهرسازی گلستان با فرماندار گرگان نشست داشته باشد و به راهکار مشخص و مشترکی دست یابد و آن را ارائه دهد.
وی اضافه کرد: انجمن‌های مردم نهاد باید بیشتر مطالبه‌گری کنند و هر جلسه پنج انجمن مردم نهاد مختلف دعوت شود و صحبت‌های متنوعی را انجام دهند و دیدگاه‌های خود را ارائه دهند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .