عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح 28 طرح تولیدی صنعتی گلستان در دهه فجر

در نشست خبری مطرح شد:

افتتاح 28 طرح تولیدی صنعتی گلستان در دهه فجر

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۲۸ طرح تولیدی با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان در دهه فجر در هشت شهرستان استان افتتاح می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در نشست خبری اظهار کرد: دو یا سه طرح از این ۲۸مورد افتتاحیه مربوط به طرح های هفته دولت است که به دلیل کامل نبودن در هفته دولت افتتاح نشد، از جمله آن افزایش ظرفیت کارخانه ید بود که این طرح های بعد از کامل شدن در دهه فجر به افتتاح می رسد.

وی با بیان، این که برای این ۲۸ طرح در حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شد، افزود: این واحدها در زمینه تولید عایق رطوبتی، قند، لوله پولیکا، انواع مبل خانگی، پیچ فولادی، بسته بندی غلات، صابون، ید، انواع لبنیات، آب نبات، بتن آماده، قیر، اسکلت فلزی ساختمان، انواع اجاق گاز و ... فعالیت می کنند.

قوانلو افزود: با افتتاح این طرح ها برای ۳۴۶ نفر بطور مستقیم در شهرستان های آزاد شهر، آق قلا، بندر گز، کردکوی، کلاله، گرگان، گنبد و مینودشت اشتغال ایجاد خواهد شد .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه با بیان این که شعار دهه فجر امسال پيشرفت و عدالت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي در نظر گرفته شده است، افزود: ۱۷ بند از ۲۴ بند سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبری معظم انقلاب مستقیم و غیر مستقیم به بخش صنعت ارتباط دارد و همه ما باید تلا ش کنیم، با توسعه صادرات در جهت اجرای منویات رهبری حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که بزرگترین مشکل استان ما نداشتن آمارهای صحیح در بخش های مختلف است، گفت: سفر ریاست جمهوری در استان ما تاثیرات بسیار گسترده ای داشته است که بسیاری از آن ها در کوتاه مدت قابل دیدن نیست و زمان بر است.

قوانلو در خصوص منطقه آزاد که در سفر ریاست جمهوری پیشنهاد شده بود، گفت: منطقه آزاد پتانسیلی است که می تواند بیکاری استان را به زیر ۱۰ درصد کاهش دهد و این مزیت در تمام شهرهایی که منطقه آزاد دارند وجود دارد .

قوانلو هم چنین بابیان اینکه 40 درصد تولید ناخالص ملی کشور را بخش صنعت، معدن و تجارت تامین می کند، اضافه کرد: این رقم در استان گلستان حدود 30 تا 35 درصد است.

وی با اشاره به صادرات غیرنفتی گلستان در 10 ماه گذشته گفت: در این مدت مجموعا 308 میلیون دلار از صادرات انجام شده که 43 درصد رشد نشان می دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه پیش بینی صادرات غیرنفتی سال 93 استان 350 میلیون دلار بوده و انتظار می رود تا سقف 400 میلیون دلار افزایش یابد، گفت: ارزش کل صادرات غیرنفتی گلستان درسال گذشته 289 میلیون دلار بوده است.

قوانلو از ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان به عنوان کشورهای مهم در صادرات این استان برشمرد و افزود: کشورهایی چون 'مالزی، آذربایجان، ارمنستان و هند' نیز از بازارهای جدید صادراتی برای گلستان هستند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در 10 ماه گذشته، از رشد میل به سرمایه گذاری در گلستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 266 فقره جواز تاسیس با پیش بینی 8 هزارو 900 میلیارد ریال و اشتغالزایی 4 هزارو 295 نفر صادر شده است که زمان برای بهره برداری از این جوازها حداقل 2 سال است.

 

به گفته قوانلو، رتبه گلستان درصدور جواز تاسیس با سه پله صعود به رتبه 21 رسیده است ضمن اینکه امسال برای 72 واحد صنعتی این استان نیز پروانه بهره برداری صادر شده است.

وی در پایان از برپایی نمایشگاه فروش بهاره در شهرهای گرگان و گنبد خبر داد و افزود : فراهم نمودن و امکان دسترسی بهتر عموم اقشار جامعه به انواع کالاهای پرمصرف فصلی با قیمت مناسب ، افزایش قدرت انتخاب و خرید مصرف کنندگان و نیز حمایت از تولیدکنندگان محصولات با کیفیت داخلی از اهداف برگزاری این نمایشگاهها در استان می باشد .

حسینقلی قوانلو اظهار داشت : نمایشگاه فروش بهاره شهرستان گرگان از تاریخ 10 تا 16 اسفند در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان برپا خواهد شد و در این نمایشگاه نیازمندی های خانواده ها از قبیل خوراک ( گوشت، برنج، روغن، مرغ و ... ) ، پوشاک ( لباس، کیف و کفش ) ، مواد شوینده و آرایشی، آجیل و میوه به قیمت ویژه و با تخفیف 10 الی 15 درصدی عرضه خواهد شد.

وی افزود : کلیه کالاهای قابل عرضه در نمایشگاه توسط کارشناسان خبره کارشناسی و قیمت گذاری شده و واحدهای بازرسی و نظارت جهت پاسخگویی به شکایات مردمی در نمایشگاه مستقر خواهند شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تا کنون برگزاری نمایشگاه فروش بهارهدر دو شهرستان گرگان و گنبد قطعی و در سایر شهرستانهای استان هم فروش فوق العاده برگزار می‌شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 913
  • کد خبر : 5525