عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحقق 85 درصد اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی گلستان

در نشست خبری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان عنوان شد:

تحقق 85 درصد اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی گلستان

 

  مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: در سال جاری از منابع داخلی و ملی و استانی ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شرکت شهرک های صنعتی گلستان اعتبار منظور شد که ۸۵ درصد آن محقق شده است.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی گلستان، رحمان محمد زاده  در نشست با رسانه های استان افزود:  طی سه ماهه سال 1393 از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مبلغ 80200 میلیون ریال و از محل تبصره 22 ماده 180 برنامه پنجم توسعه مبلغ 11800 میلیون ریال جهت تکمیل امکانات زیربنایی شهرکها و نواحی صنعتی استان مصوب شد.

 به گفته وی از این اعتبارات به ترتیب تاکنون مبلغ 68200 میلیون ریال (85 درصد) و مبلع 4720 میلیون ریال (40 درصد) به این شرکت اختصاص یافته است.

 وی تصریح کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی مبلغ 6500 میلیون ريال جهت توسعه و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی گرگان2 و مبلغ 1500 میلون ریال جهت توسعه و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی بناور و مبلغ 500 میلیون ریال جهت توسعه خوشه صنعتی و مبلغ 4000 میلیون ریال جهت خرید ماشین آتش نشانی شهرک صنعتی بندرگر تخصیص یافته است.

  شرکت شهرک های صنعی به دنبال تامین امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی است و امسال خوشبختانه به دلیل اعتبارات خوبی که در اختیار داشتیم در حوزه آب، برق و تلفن و گاز در شهرک ها و تامین فضای سبز پروژه های خوبی انجام شد.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است و در این ۲۲ شهرک زمین به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار می شود ودر این حوزه به دنبال این هستیم که اولویت را به شهرک هایی که متقاضی سرمایه گذاری بیشتری دارند اختصاص دهیم.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان از تکمیل برخی زیرساخت های در منطقه یک هزار هکتاری ویژه اترک خبر داد و گفت: در مرحله اول در سطح ۲۵۰ هکتار آب، برق و گاز تامین شده و زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران در حال انجام است.

 محمد زاده یادآور شد:  در حال حاضر ۹۲ درصد صنایع استان زیر ۵۰ نفر اشتغال دارند که جزو صنایع کوچک به شمار می روند و بر این اساس  فعالیت در حوزه سخت افزاری و فراهم کردن امکانات زیر بنایی در شهرک ها و واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری، نوشتن طرح و آموزش به کارکنان همزمان با واگذاری خدمات مشاوره ای به صاحبان زمین و برگزاری دوره های کارآفرینی ۶۰ ساعته از فعالیت های اصلی صنایع کوچک استان است.

 وی برگزاری تورهای صنعتی و بازدید از کارخانه های مشابه در استان های دیگر، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه صنایع کوچک، بازار و کیفیت تولید، تدوین خوشه های صنعتی، تامین منابع مالی واحدهای صنعتی و نوسازی ماشین آلات واحدهای صنعتی را از دیگر اقدامات در دست اجرای شهرک های صنعتی عنوان کرد.

 وی با بیان این که امسال یک و نیم تا دو میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنایع کوچک به واحدهای استانی اختصاص یافت، افزود: دولت خدمات حوزه صنایع کوچک را به عنوان خدمات حاکمیتی شناخته است و آن را واگذار نمی کند و  به همین دلیل ظرف دو سال گذشته شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنایع کوچک با هم ادغام شده اند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .