عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایمن‌سازی 50 مدرسه حاشیه راههای گلستان در حال انجام است


ایمن‌سازی 50 مدرسه حاشیه راههای گلستان در حال انجام است

ایمن‌سازی 50 مدرسه حاشیه راههای گلستان در حال انجام است

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خبرداد: در سال تحصیلی97-98 ایمن‌سازی حدود 50 مدرسه حاشیه راه‌های استان با اعتباری بالغ بر 3.8 میلیارد ریال در حال انجام است.

"رحیم باقری" در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل متبوع گفت: در استان گلستان 170 مدرسه در حاشیه راه‌های برون شهری وجود دارد که طی سال‌های اخیر، ایمن سازی بیش از 100 مدرسه (حداقل یکبار در سال) صورت گرفته است.

به گفته وی، اقدامات ایمن سازی فیزیکی و فرهنگی این نوع مدارس با هدف افزایش هشدار به خودروهای عبوری و بوجود آوردن کانال مناسب برای عبور دانش آموزان در قالب پروژه هایی با در نظر گرفتن معیارها و پارامترهای مختلف و با توجه به اعتبار تخصیص یافته انجام می شود.

باقری اضافه‌کرد: نصب تابلوهای ایمنی و هشداردهنده محدودیت سرعت و آموزش نکات ترافیکی به دانش‌آموزان توسط پیمانکاران دارای صلاحیت در امر آموزش در قالب نمایش عروسکی، توزیع اقلام کمک آموزشی مانند پیک راه ایمن و آموزش عملی عبور و مرور ایمن در پارک ترافیک گرگان و گنبدکاووس از جمله این اقدامات می باشد.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی خاص و سرعت تردد وسایل نقلیه در راههای برون شهری موجب شده تا عابرین پیاده از جمله دانش آموزان مدارس حاشیه راههای استان در هنگام عبور از عرض راه در معرض تصادف با خودروهای عبوری قرار گیرند.

در سال 96 در حاشیه راههای استان گلستان2 دانش آموز بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .