عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پر مغز ترین معانی در کتاب آسمانی قرآن به چشم می خورد


پر مغز ترین معانی در کتاب آسمانی قرآن به چشم می خورد

پر مغز ترین معانی در کتاب آسمانی قرآن به چشم می خورد

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات، گفت: قرآن کریم ؛ تجلی ذات پاک الهی، هنر رب جمیل و جلوه ای از الذی احسن کل شیء خلقه است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: قرآن کریم؛ کتابیست که حق تعالی بر رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) نازل کرد تا همگان در مسیر هدایت در آیه آیه اش تدبر کنند و اهل خرد حقایش را متذکر شوند.
وی اظهار کرد: بی شک دل انگیز ترین قصه ها، بیان همه ی نهان ها و عیان ها،نغز ترین و  پر مغز ترین معنایی اعلی در ساحت اعجاز این کتاب آسمانی به چشم می خورد که در کمال فصاحت و بلاغت چراغ راه دنیا و اخرای ابنای بشر است.
این مدیر استانی ادامه داد: قرآن کریم؛ کتاب قصه نیست اما هنر قصه‌گویی در آن بی‌نظیر بوده و در دل هر کدام از قصه‌هایش برشی از زندگی واقعی در لحظه‌های خاص تاریخ نقش بسته است و می‌توان گفت قصه‌ها و سرگذشت‌های مورد اشاره در قرآن کریم به مانند رودی پیوسته جاری است که به دور از پیچیدگی‌های کلامی به بشر عرضه‌شده و فرزندان آدمی تا قیامت می‌توانند روح خود را در آن شستشو دهند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده قرآن از قالب قصه را می‌توان توجه به مقوله «تربیت» و «آموزش» دانست چرا که امروزه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و  صاحبان سخن «قصه» و «قصه‌گویی» علاوه بر روشی برای سرگرمی و تفریح، شیوه‌ای برای آموزش و یادگیری افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان است. 
این مدیر استانی، افزود: در حقیقت می‌توان با دنیای قصه به سرمایه‌های تمدن و میراث فرهنگی، ارزش‌های اخلاقی، انسانی، آداب و سنن جامعه خود و دیگر جوامع دست‌یافته و خود را در پس آن برای زندگی آینده آماده‌تر ساخته و تمامی ارزش‌های مذهبی، اخلاقی و انسانی را در ضمیر خود کاشت.
عادله کشمیری، ادامه داد: قرآن کریم با توجه به گرایش‌های فطری و طبیعی انسان‌ها نیکوترین قصه‌ها را هماهنگ با اهداف مقدس خود بیان می‌کند و اهمیت پندگیری از تجارب و سرنوشت پیشینیان را مورد توجه قرار می دهد.
این مسئول استانی، گفت: خداوند در قرآن که چراغ روشنایی‌بخش راه سعادت بشر است، داستان‌های مختلف و متنوع را در قالب انذار، بشارت، وعده، تمثیل، توصیف و اخبار بیان می‌کند و هر چه ما در این وادی قدم برداریم باز هم این سلسله جبال آموزه‌های قرآنی ادامه داشته، چنانچه به‌محض صعود فرد به یک قله، چشم‌اندازی از قله‌های رفیع‌تر در منظر وی هویدا می‌شود و این ارتفاع پلکانی معانی تا قاف ملکوت امتداد پیدا می‌کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نقطه ی پایانی سخنانش، گفت: اینجانب خداوند منان را شاکرم که باری دیگر به ما فرصتی بخشید تا از سرچشمه ی همیشه جاری قرآن بهره بجوییم و با برپایی سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایش نامه نویسی آیات استان گلستان فرصتی را برای اهل تدبر، تعقل و قلم در مکتب قرآن کریم فراهم آوریم تا با خلق آثار ماندگار و اندیشه ساز جلوه ای از این  سرچشمه ی همیشه جوشان را در قالب فیلم نامه و نمایشنامه برای فرهنگ  و هنر این مرز پر گهر  عرضه کنند.
وی در پایان، اظهار کرد: امروز در نقطه ی پایان این رخداد فرهنگی، هنری و معنوی که حاصل آن 509 اثر از 27 استان کشور است ضمن قدردانی از کلیه شرکت کنندگان، داوران و عوامل اجرایی، امیدوارم ره‌توشه همه ما بهره کامل و وافی از کلام الهی و قصص و حکایات دل‌نشین قرآن کریم باشد.
یادآور می شود آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات استان گلستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، معاون قرآن و عترت و مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان و نویسندگان در عصر سه شنبه 2 بهمن ماه 97 در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .