عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره مندی 894 روستای گلستان از آب شرب پایدار و بهداشتی


بهره مندی 894 روستای گلستان از آب شرب پایدار و بهداشتی

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تعداد روستاهای بهره مند از آب شرب پایدار و بهداشتی را 894 اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب تنها150 روستای از آب آشامیدنیبهره مند بودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان، بهزاد هرمزی در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز استان، افزود: در استان 1017 نقطه مسکونی وجود دارد که از این تعداد برای 990 روستای هدف باید آبرسانی انجام شود.

وی از وجود 943 روستای بالای 20 خانوار خبر داد و اضافه کرد: تاکنون 894 روستای استان از آب شرب، سالم و بهداشتی و پایدار بهره مند هستند که این اقدام گام بزرگی در جهت آبرسانی به روستاهای استان بوده است.

هرمزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 91 روستا فاقد آب، توسط ناوگان سیار آبرسانی می شوند که با بهره برداری طرح های آبرسانی دهه فجر و بهره مندی 13 روستا از آب شرب سالم و بهداشتی این رقم به 78 روستای فاقد آب شرب خواهد رسید.

وی آبرسانی به این 13 روستای فاقد آب را برگ زرینی از خدمات دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: تاکنون درصد برخورداری روستاها از آب شرب سالم و پایدار 86/69 درصد بود که با افتتاح پروژه های دهه فجر و تا پایان سال مالی 97 به 71 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از افتتاح 40 پروژه و کلنگ زنی 40 طرح آبرسانی در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: برای این پروژه ها بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها 120 روستا از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

به گفته هرمزی، با بهره برداری از این طرح هایی که دهه فجر کلنگ زنی می شود 129 روستا با 208 هزار نفر جمعیت از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی اضافه کرد: حفر و تجهیز 8حلقه چاه، بهسازی 3دهنه چشمه، 6هزار مترمکعب مخزن ذخیره، 77کیلومتر خط انتقال، 102 کیلومتر شبکه توزیع، 4 باب ایستگاه پمپاژ، 3هزار و 400 فقره استاندارد سازی انشعابات مشترکین ، با افتتاح پروژه های آبرسانی این دستگاه به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، حفر و تجهیز6حلقه چاه، بهسازی 3دهنه چشمه، 4هزار و 550 مترکعب مخزن ذخیره، 47 کیلومتر خط انتقال، 71 کیلومتر شبکه توزیع، یک باب ایستگاه پمپاژ، 12 باب حصارکشی و محوطه سازی، و 1500 فقره استاندارد سازی انشعاب مشترکین در این ایام کلنگ زنی می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .