عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیر کل زندانهای استان گلستان از عفو تعدادی از زندانیان استان خبر داد


مدیر کل زندانهای استان گلستان از عفو تعدادی از زندانیان استان خبر داد

مدیر کل زندانهای استان گلستان از عفو تعدادی از زندانیان استان خبر داد

در راستای اجرای دستور عفو مقام معظم رهبری در استان گلستان تا اول اسفندماه 1397 تعداد 1257 نفر مشمول عفو شدند که از این تعداد 726 نفر آزاد و 531 نفر نیز مشمول تقلیل مجازات شدند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای گلستان ؛ علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان گلستان گفت : به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر و 22 بهمن ماه ، بنا به پیشنهاد ریاست قوه قضاییه و عنایت مقام عظمای ولایت تعداد زیادی از مددجویان مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند .
این مقام ارشد قضایی افزود : در راستای دستور عفو مقام معظم رهبری در استان گلستان تا اول اسفندماه 1397 تعداد 1257 نفر مشمول عفو شدند که از این تعداد 726 نفر آزاد و 531 نفر نیز مشمول تقلیل مجازات شدند .
رضوانی تصریح کرد : با توجه به اینکه تعداد مددجویان در استان زیاد است و مراجع قضایی متعددی با زندانهای استان کار می کنند ، به تدریج روزانه شاهد افزایش مشمولین عفو مقام معظم رهبری در استان خواهیم بود .
رضوانی عضو شورای عالی قضایی استان در خصوص شرایط کسانی که مشمول این عفو می شوند گفت : اولا اعمال عفو منوط به کسب رضایت از شاکی و یا جبران خسارت مدعی خصوصی  است و ثانیا اینکه هر عنوان مجرمانه و محکومیتی نظیر قاچاق مسلحانه مواد مخدر و اسلحه و مهمات ، اسید پاشی، تجاوز به عنف، سرقت مسلحان یا مقرون به آزار ، دایر کردن مراکز فساد و فحشا ، اختلاس ، ارتشا ، کلاهبرداری، جعل اسکناس ، پولشویی ، اخلال در نظام اقتصادی کشور، قاچاق مشروبات الکلی،  قاچاق کالا و ارز سازمان یافته حرفه ای و عمده مشمول عفو نیست.
رضوانی همچنین اظهار داشت : خواهش من از مردم استان گلستان و شکّات عزیز اینست که با توجه به اینکه این دستور تا 15 اسفند ماه فرصت دارد ، نسبت به رضایت اقدام کنند تا با رافت اسلامی به نوعی در جهت اعمال رضایت نسبت به مدد جویان اعم از رضایت مطلق یا مشروط را داشته باشند تا ما شاهد بازگشت شرافتمندانه مدد جویان در کنار خانواده باشیم و همگی در شادی چهلمین سالگرد نظام اسلامی شریک باشیم .
این مدیر ارشد اجرایی استان در اداره کل زندانها در پایان مصاحبه خود عنوان کرد : چون اکثریت زندانیان ما مرد هستند پس آزادی و اعمال عفو نسبت به مددجویان مرد بیشتر است ، همچنین یک شرط به خصوصی که ما در اعمال عفو داریم زنهایی که سرپرست خانوار هستند به صورت خاص و ویژه و همچنین بیماریهای صعب العلاج و خاص مشمول عفو رهبری قرار می گیرند .
 

مدیر کل زندانهای استان گلستان از عفو تعدادی از زندانیان استان خبر داد

 

مدیر کل زندانهای استان گلستان از عفو تعدادی از زندانیان استان خبر داد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانهای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 506
  • کد خبر : 57773