عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ایجاد زمینه اشتغال 86 نفر در حوزه صنایع دستی شهرستان گرگان فراهم شد

از ابتدای سال 97 با پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات:

ایجاد زمینه اشتغال 86 نفر در حوزه صنایع دستی شهرستان گرگان فراهم شد

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان از ایجاد زمینه اشتغال 86 نفر در حوزه صنایع دستی شهرستان گرگان با پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی از ابتدای سال 97 تا کنون خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان ؛ یاسر قندهاری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 86 پرونده در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل در سطح شهرستان معرفی شده اند و 23 پرونده دیگر در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان در دست اقدام می باشد.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان افزود: مجموع پرداختی این 86 پرونده تا کنون مبلغ یک میلیارد و هفتاد و هشت میلیون تومان بوده است که زمینه ساز اشتغال زایی 86 نفر را در حوزه صنایع دستی در شهرستان گرگان فراهم آورده است.
 
وی با اشاره به اقدامات مثبت دولت در حوزه اشتغال روستایی تصریح کرد: طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بستر خوبی برای ایجاد اشتغال و ماندگاری جوامع محلی در روستاها فراهم کرده است.
 
قندهاری با اشاره به تنوع رشته های صنایع دستی در شهرستان گرگان افزود: راه‌اندازی کارگاه های خانگی و  غیر خانگی گلیم بافی، جاجیم بافی، چلنگری، منبت و ... در بخش صنایع دستی از مهمترین طرح‌های ایجاد شده از طریق اعطای این تسهیلات در شهرستان گرگان بوده است.
 
وی با اشاره به مزایای این طرح‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات روستاییان، فقدان فرصت‌های شغلی مناسب بوده که اجرا طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کمک نسبتا خوبی داشته است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان از کاهش مهاجرت روستائیان به عنوان یکی دیگر از مزایای این طرح ملی نام برد و گفت: تسهیلات اشتغال روستایی از طریق بانک های عامل توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید گرگان و پست بانک در شهرستان گرگان به متقاضیان اعطا شده است.
 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .