عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پروژه احیاء مراتع استان گلستان با گونه های بومی و درحال انقراض


پروژه احیاء مراتع استان گلستان با گونه های بومی و درحال انقراض

 

پروژه احیاء مراتع استان گلستان با گونه های بومی و درحال انقراض

ابوطالب قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از تفاهم نامه همکاری متقابل بین دانشگاه کشاورزی گنبد و منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان جهت فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی به منظور احیاء و توسعه منابع طبیعی خبر داد.

قزل سفلو روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی استادان دانشگاه کشاورزی گنبد کاووس با کارشناسان منابع طبیعی جهت بررسی وضعیت مراتع استان گلستان بیان کرد: همکاری دانشگاه ها با منابع طبیعی در جهت انقراض برخی گونه های جنگلی و مرتعی که به دلیل شرایط اقلیمی منطقه رو به افزایش است ضروری می باشد.

 

وی افزود: 70 درصد وسعت استان گلستان را عرصه های جنگلی و مرتعی تشکیل می دهد که امروزه با پدیده ریزگزدها و بیابانی شدن مناطق شمال استان روبه رو هستیم و در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه اصلاح و احیاء مراتع صورت گرفته است. اما باز هم با مشارکت جوامع محلی، ادارت و نهادها، دانشگاه ها و تشکل های مردم نهاد و دیگر ارگان ها می توان این خسارت وارده را کاهش داد.

مجید اسماعیلی دانشیار و مجری پروژه های تحقیقاتی گونه های مرتعی دانشگاه گنبد بعد از 5 سال کار تحقیقاتی بر روی دو گونه مرتعی بومی به نام های گون علوفه ای و دیو خار اذعان داشت: کار تکثیر بذر و کاشت این دو گونه مرتعی که نسبت به شرایط اقلیمی خشک و کم آبی سازگار هستند شروع شده است.

شایان ذکر است که از دکتر اسماعیلی محقق این دانشگاه و نیز تشکل مردم نهاد سبزگامان بسکی این شهرستان طی یک لوح سپاس تقدیر و تشکر شد.




نام دستگاه ارسال کننده خبر : منابع طبیعی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .