عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آخرین جلسه شورای پارک علم و فناوری گلستان در سال 97 برگزار شد

با حضور كليه اعضا؛

آخرین جلسه شورای پارک علم و فناوری گلستان در سال 97 برگزار شد

آخرین جلسه شورای پارک علم و فناوری گلستان در سال 97 برگزار شد

هجدهمين جلسه شورای پارک علم و فناوری گلستان صبح امروز با حضور كليه اعضاي اين شورا در محل ساختمان مركز نوآوري پارك علم و فناوري گلستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، در ابتداي اين جلسه دكتر حسام رئیس پارک علم و فناوری گلستان و رئیس شورای علمی و فناوری، گزارش جامعي از مجموعه فعالیت‌های شاخص پارک علم و فناوري گلستان را در طول سال 97 ارائه نمود.

حسام همچنين از لغو مجوز صندوق اترک خبر داد و گفت: در نشستي كه ماه گذشته با مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی كشور در پارك داشتيم، با توجه به مشکلات حقوقی غیرقابل حل برای صندوق اترک، مقرر گرديد تا مجوز اين صندوق لغو و مجوز جدیدی برای صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان صادر گردد.

رئیس شورای علمی و فناوری پارك علم و فناوري گلستان در ادامه بيان داشت: هرچقدر استان به سمت انجام فعاليت‌هاي نوآورانه و امور دانش‌بنیانی پیش برود، به‌طور قطع اعتبارات استانی بالاتری را مي‌توان جذب نمود.

وي افزود: در همين راستا و در حاشیه سفر دوم ریاست محترم جمهوري به استان گلستان، پارك علم و فناوري گلستان موفق به جذب 240 میلیارد ریال اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی كشور شد.

حسام همچنين با اشاره به اهداف تاسيس و راه‌اندازی مرکز نوآوری گلستان، از معاونان دانشگاه‌های سطح استان خواست كه براي معرفي خدمات این مرکز به دانشجویان، اطلاع‌رسانی دقيق و هدفمندي را در دستور كار خود قرار داده و براي بهره‌مندي از ظرفیت‌ ستادهای توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ريزي لازم را نمايند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنين در اين جلسه به مسائل زيرساختي پارك علم و فناوري گلستان اشاره كرد و تملک نه هکتاري عرصه در روستای قربان‌آباد را يادآور شد.

وي افزايش درصد رشد بودجه در سال 98 براي پارك علم و فناوري گلستان را چشمگير توصيف كرد و گفت: پارك علم و فناروي گلستان در سال 98 حدود يكصد درصد افزایش بودجه داشته است اما با توجه به اینکه پایه بودجه پارک گلستان از ابتداي تاسيس پائین تعريف شده است، این درصد رشد در کل بودجه تاثیر چنداني ندارد.

رئیس شورای علمی و فناوری پارك علم و فناوري گلستان در پايان به برگزاری حداقل يك جلسه شورا در سال 98 در هر فصل اشاره كرد و گفت: برنامه جلسات برای سال آینده تدوین و جهت هماهنگی برای کلیه اعضا ارسال خواهد شد.

همچنين در اين جلسه مصوب شد شركت‌هاي محورتراش‌آریا، دانشوران توسعه گلستان، موسسه پیشرو حقوق هیرکان و ماشین‌سازی صنعت فردای آمارد از مجموعه پارک علم و فناوری گلستان خارج و دو شركت سپید تن‌ پرنیان و   آریا تراشه گلستان در  مجموعه پارک علم و فناوری گلستان پذيرش شوند.

گفتني است در انتهای جلسه نيز به پاس قدردانی از زحمات اعضای شورای علمی و فناوری پارك علم و فناوري گلستان با اهداء لوح يادبودي از آنان تقدیر بعمل آمد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : پارک علم و فناوری گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .