عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 700هزار داوطلب در خانه های سلامت در حال خدمت رسانی هستند

رافع:

700هزار داوطلب در خانه های سلامت در حال خدمت رسانی هستند

700هزار داوطلب در خانه های سلامت در حال خدمت رسانی هستند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در آئین افتتاحیه دبیرخانه دائمی کمپین ملی منادیان سلامت گفت: در کشور ۴ هزار خانه داوطلب داریم که ۷۰۰ هزار نفر در آن فعالیت می‌کنند.

فرحناز رافع در دوره تربیت مربی داوطلبان نخستین کارگاه آموزشی منادیان سلامت همراه با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کمپین ملی منادیان سلامت کشور در گرگان اظهار داشت: این ۷۰۰ هزار نفر در ۴ هزار خانه داوطلب در قالب ۴ گروه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ارائه فعالیت‌ها در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی است و امسال تمرکز زدایی بودجه از مرکز نیز انجام دادیم و برنامه‌های ملی نیز به‌صورتی برنامه ریزی شده که فعالیت‌ها در ستاد متمرکز نباشد و از ظرفیت استان‌ها نیز استفاده شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها، طرح منادیان سلامت است که کسانی که در حوزه پزشکی و پیراپزشکی تخصص دارند آموزش می‌بینند و در این بخش ۳۶ برنامه را پشت سر گذاشته‌ایم.

 

احداث مرکز سلامت وامید با کمک مالی یک خیر گلستانی

 

وی به برنامه‌های انجام شده در هلال احمر کشور اشاره کرد و گفت: آموزش مربیان در راستای برنامه سفرنامه سلامت و امید است، و از ۱۵ بهمن ۹۳ تا ۱۵ بهمن ۹۴ روی ۵ سرطان شایع برای پیشگیری و حمایت بهبودیافتگان انجام می‌گیرد که این آموزش‌ها مستمر است.

به گفته رافع، در حوزه پیشگیری و سلامت و همه فعالیت‌های سلامت‌محور در دبیرخانه انجام می‌گیرد و ما تنها بر آنها نظارت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش این بوده که آموزش‌ها کاربردی باشد و هر یک نفر باید ۴۰۰ نفر دیگر را آموزش دهد و آنها را در خانه‌های سلامت و امید به صورت چهره به چهره آموزش دهد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمرگفت: تلاش ما این است که در کنار طرح تحول سلامت وزارت بهداشت نیز به عنوان معین در کنار دولت به جامعه‌ای سلامت‌محور برسیم و در حوزه پیشگیری فعالیت کنیم.

وی افزود: دیروز یک خیر بخش سلامت ۶۰۰ میلیون تومان هدیه کرد تا در بندرترکمن مرکز سلامت و امید احداث شده و به بهره‌برداری برسد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .