عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خدمات حمل ونقلي ايمن، كارا و روان در سفرهاي نوروز سال 94 استان گلستان

در نشست شوراي حمل و نقل استان گلستان مقرر شد:

خدمات حمل ونقلي ايمن، كارا و روان در سفرهاي نوروز سال 94 استان گلستان

خدمات حمل ونقلي ايمن، كارا و روان در سفرهاي نوروز سال 94 استان گلستان

 در راستاي تأمين حقوق شهروندي و ارائه خدمات حمل و نقلي ايمن كارا و روان به شهروندان در سفرهاي نوروزي سال 94 شوراي حمل و نقل استان با پشتيباني ستاد تسهيلات سفرهاي استان در محل اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان تشكيل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي استان گلستان؛ مهندس مهدي ميقاني مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان و مسئول كميته خدمات حمل و نقل ستاد هماهنگي خدمات سفرهاي استان در اين خصوص اظهار داشت: پيرو بخشنامه تكليفي مقام عالي وزارت راه و شهرسازي مبني بر آمادگی برای سفرهای نوروزی و همچنين تشکیل مستمر جلسات شوراي حمل و نقل استان و در راستاي اجراي وظايف ذاتي و ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي ذيربط، شوراي حمل و نقل استان اقدام به تشكيل نشست كرده و مسائل مربوط به افزايش سطح خدمات به مسافران و بهره برداران بخش حمل و نقل مورد بررسي قرار گرفت .

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان افزود: در اين نشست تمامي مديران استاني حوزه وزارت راه و شهرسازي شامل؛ مدير كل راه و شهرسازي به عنوان رئيس شورا، راه آهن شمال شرق2، فرودگاه، بنادر و دريانوردي، هواشناسي، شركت ساخت و توسعه، هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران و .... حضور داشته و آمادگي خود را براي محقق شدن رويكرد هاي وزارت متبوع و انجام فعاليت هاي فوق العاده در شورا به منظور ارائه خدمات حمل و نقلي ايمن، كارا و روان به هموطنان اعلام كردند.
ميقاني سپس ضمن اشاره به تعديل و اصلاح كرايه اتوبوس هاي ويژه در سطح كشور گفت: ايمني سفرها در ناوگان حمل و نقل عمومي بالابوده و بسيار مورد تأكيد سازمان مي باشد.

وي با اشاره به كاهش 19 درصدي تلفات جاده اي استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: در بخش موتور سواران كاهش 31 درصدي و در بخش عابرين پياده كاهش 5 درصدي را شاهد بوده ايم كه با توجه به آمار كشوري،استان گلستان در جمع پنج استان برتر در زمينه كاهش تلفات جاده اي قرار دارد.

ميقاني از برخط شدن فعاليت هاي دو مركز مكانيزه معاينه فني ناوگان سنگين استان خبر داد و افزود به طور متوسط روزانه 30 دستگاه ناوگان در اين دو مركز مكانيزه برخط مورد معاينه فني قرار مي گيرند، وي اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخير هيئت وزيران از ابتداي ارديبهشت سال 94 تخصيص سهميه سوخت ناوگان گازوئيل سوز بر اساس عملكرد ناوگان و ميزان پيمايش انجام شده محاسبه مي شود كه ملاك اين عملكرد بر مبناي بارنامه و صورت وضعيت است كه در صورت عدم ثبت كاركرد ناوگان در سيستم هاي برخط شركت ها امكان تخصيص سهميه سوخت توسط شركت نفت فراهم نخواهد شد.

وي همجنين به موضوع احداث پايانه هاي عمومي مسافربري در شهرهاي با جمعيت بيش از 50 هزار نفر و همچنين فرسودگي ناوگان ميني بوس استان با سن بالاي 27 سال به عنوان دغدغه هاي اداره كل حمل و پايانه هاي استان گلستان اشاراتي داشتند .

مهندس رستمي مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان نيز در اين جلسه ضمن استماع نظرات و گزارشات كليه دستگاه ها افزود: از نتايج مهم اين جلسات هم افزايي و انتقال تجارب به يكديگر است و انجام مأموريت خطير سفرهاي نوروزي كاري است كه لازم به صورت مشترك انجام پذيرد.

وي گفت :فرهنگ بايد فراگير شود به گونه اي كه همه نسبت به آن احساس مسئوليت نمايند، معطوف كردن توجه مردم به اجراي قوانين و مقررات و توجه به علائم عملي بسيار اثربخش بوده و نتيجه آن كاهش تصادفات و تلفات است وي اعلام كرد كليه اقدامات عمراني حوزه راه از تاريخ 20/12/93 لغايت 17/01/94 مي شود.

مدير كل راه و شهرسازي استان در پايان سهم ناچيز تلفات در بخش حمل و نقل عمومي را نشانه مطلوبيت سفر با ناوگان حمل ونقل عمومي دانسته و تصريح كرد: تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي منجر به گرايش مردم به آن سمت مي شود .

ميقاني در پايان به عنوان ميزبان جلسه گفت: بايستي تمهيداتي در نظر گرفته شود تا فعاليت ناوگان مسافربري توجيه اقتصادي داشته باشد و بهتر است از ظرفيت شوراي حمل و نقل استان در راستاي رفع مشكلات مربوط به حوزه ها و كاهش نواقص استفاده شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .