عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست ساماندهی مجتمع های خدمات بهزیستی روستایی استان برگزار شد

با حضور رئیس مجتمع های خدمات بهزیستی کشور،

نشست ساماندهی مجتمع های خدمات بهزیستی روستایی استان برگزار شد

نشست ساماندهی مجتمع های خدمات بهزیستی روستایی استان برگزار شد

بمنظور بهبود کیفیت زندگی جمعیت هدف بهزیستی استان از طریق ارائه خدمات جامع به روستائیان محروم در راستای ایجاد رفاه و عدالت اجتماعی و نیر فراهم آوردن بستر مناسب جهت مشارکت موثر افراد روستا در دستیابی به حداقل امکانات رفاهی، نشست ساماندهی مجتمع های خدمات بهزیستی روستایی استان با حضور رضایی- رئیس مجتمع های خدمات بهزیستی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل، معاونین و مسئولین بهزیستی استان برگزار شد.

رئیس مجتمع های خدمات بهزیستی کشور در این مراسم گفت: هم اکنون بیش از 900 مجتمع خدمات بهزیستی روستایی درسطح کشور وجود دارد که متاسفانه از این تعداد، 226 مجتمع غیرفعال می باشد و مابقی نیز تنها با 10 تا 15 درصد ظرفیت خود به روستائیان عزیز خدمات ارائه می دهند.

رضایی با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصصی و تحصیلکرده در این مجتمع ها افزود: از 46 هزار پرسنل و نیرویی که با تحصیلات زیردیپلم در مجتمع های خدمات بهزیستی روستایی سطح کشورفعال بودند اکنون به 19هزار نفرتقلیل یافته اند.

وی با اشاره به طرح «ساماندهی مجتمع های خدمات بهزیستی روستایی»درسطح کشورخاطرنشان کرد: دراین طرح مجتمع هاي خدمات بهزيستي با بهره مندي از توان تجربي و کارشناسي پرسنل ونیروی انسانی تحصیلکرده که دوره های آموزشی لازم راگذرانده اند و همچنين استفاده از منابع انساني و حمايتي روستا و دخيل نمودن روستاييان(که علاوه برداشتن سابقه ذهنی نسبت به محیط زندگی خود ،تعصب خاص دارند) در ارتقاء سطح ارائه خدمات در غالب طرح ها و برنامه هاي توانمند سازي و بازآموزي و... به جامع هدف روستايي خدمات ارائه مي دهند.

رئیس مجتمع های خدمات بهزیستی روستایی کشورافزود: دراین طرح علاوه براعتبارات استانی ،سازمان بهزیستی کشورنیزمبلغ 12میلیون و ششصدهزار ریال بصورت ماهیانه به هر مجتمع خدمات بهزیستی روستایی اختصاص خواهد داد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 976
  • کد خبر : 6805